سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند به موسی علیه السلام وحی کرد : «نعمت هایم را به خلقم یادآوری کن، به آنان نیکی نما و مرا محبوبشان گردان که آنان، جز کسی را که به آنان نیکی نموده است، دوست نمی دارند».غایت آرزوی دوستداران [إرشاد القلوب]
 
شنبه 96 اسفند 19 , ساعت 7:47 عصر

موفقیت از جامعه‌ای به جامعه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر متفاوت است

این روانپزشک با اشاره به اینکه شکاف نسل نیز یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بر موفقیت نوجوانان تاثیرگذار باشد، گفت: «با بی‌توجهی به این مساله، ممکن است نوجوان از مسیری که باید در آن باشد، دور شود و با ایجاد این فاصله در نهایت از مسیر موفقیت جدا بماند. والدین باید بدانند بین آنها و نوجوانشان از نظر عقاید و سلایق تفاوت‌هایی وجود دارد از این رو باید خود را با مسائل مربوط به دوران نوجوانی؛ انتخاب دوست، تفریحات و... منطبق و آنها را درک و در پشت سرگذاشتن این دوره او را یاری کنند و صرفا به دلیل علایق شخصی یا نوع تفکر خاص خود مانع رشد و موفقیت او نشوند.

 علاوه بر این، تکامل اخلاقیات در نوجوانی نیز تاثیر مثبتی بر موفقیت نوجوان دارد. در این دوره نوجوان به مرحله‌ای از اصول اخلاقی می‌رسد که برخلاف دوره‌های قبل‌تر که تنبیه و پیروی از والدین یا یکسری اصول، تعیین‌کننده نوع رفتار و اخلاق او در ارتباط با دیگران است، در این دوره تلاش بر این دارد که در ارتباط با دیگران بر مبنای اصول اخلاقی عمل ‌کند که آنها را پذیرفته و در نهایت منجر به احساس رضایت فردی در او می‌شود. تمام این اینها زمینه‌‌ای را فراهم می‌کند که نوجوان در شرایطی قرار گیرد که در جهت موفقیت قدم بردارد.»

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش در نهایت با اشاره به انتخاب که تاثیر مثبتی بر انتخاب نوع شغل و پیشرفت‌های بعد از آن دارد، گفت: «نوجوانان در انتخاب شغل تحت‌تاثیر همسالان، والدین، معلمان و مشاوران و حتی نیروهای خودآگاه درونی خود هستند. با انتخاب رشته مناسب در آینده، احساس کفایت و توفیق یافتن بر وظایفی که اجتماع آن را مهم تلقی می‌کند، به دست می‌آید.

 البته انگیزه پایدار لازم برای تسلط بر شغل تنها زمانی ممکن است که برای نوجوان برآوردن نقش و کسب احترام دیگران فراهم باشد. والدین نباید فراموش کنند که مجموع تمام این عوامل در کنار هم، نوجوان را در مسیر موفقیت یا جداشدن از آن قرار می‌دهد. پس باید به او کمک کنند که به خوبی این مراحل را پشت سر بگذارد و با تربیت صحیح، اعتمادبه‌نفس بالا و پشتکاری که دارد به سمت موفقیت پیش رود که حاصل آن در تمام دوره‌های بعد زندگی جوانی، بزرگسالی و سالمندی آن تاثیر بسزایی دارد.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ