سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به یکى از یاران خود فرمود هنگامى که او از بیمارى شکوه نمود . ] خدا آنچه را از آن شکایت دارى موجب کاستن گناهانت گرداند ، چه در بیمارى مزدى نیست ، لیکن گناهان را مى‏کاهد و مى‏پیراید چون پیراستن برگ درختان ، و مزد درگفتارست به زبان ، و کردار با گامها و دستان ، و خداى سبحان به خاطر نیت راست و نهاد پاک بنده هر بنده را که خواهد به بهشت درآورد . [ و مى‏گویم ، امام علیه السّلام راست گفت که در بیمارى مزد نیست ، چه بیمارى از جمله چیزهاست که آن را عوض است نه مزد چرا که استحقاق عوض مقابل بلا و مصیبتى است که از جانب خدا بر بنده آید ، چون دردها و بیماریها و مانند آن ، و مزد و پاداش در مقابل کارى است که بنده کند ، و میان عوض و مزد فرق است و امام چنانکه علم نافذ و رأى رساى او اقتضا کند آن را بیان فرمود . ] [نهج البلاغه]
 
جمعه 97 فروردین 24 , ساعت 10:0 صبح

بالا بردن عزت نفس با کنترل زمینه های زندگی

برای مثال؛ شما تصمیم می گیرید سیگار را ترک کنید ولی به ملاقات دوست خود که سیگار می کشد، ادامه می دهید. با کمک اراده خود، می توانید برای مدتی سیگار کشیدن را ترک کنید، ولی متأسفانه خودداری از سیگار کشیدن انرژی شما را تخلیه می کند.
عزت نفس
وقتی دوست شما سیگار را روشن می کند تحریک می شوید و به خود می گوئید، ترک سیگار سخت ولی بالاخره روزی این کار را انجام خواهد داد.

این موقع است که اگر خود را بشناسید و بخواهید سیگار را ترک کنید به جاهایی نمی روید که اراده شما از بین برود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ