سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که در خردسالی دانش آموزد، مانند نقش بر سنگ است و کسی که دربزرگسالی دانش آموزد، مانند کسی است که بر آب می نگارد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 97 اردیبهشت 23 , ساعت 10:49 صبح


آموزش یوگا و لاغری

آیا این واقعا درست است؟ حرکات یوگا به عنوان راهی برای ” سوختن چربی بدون شکستن عرق” مورد استفاده قرار می گیرد!

بله. ورزش یوگا مزایای بسیاری دارد، از جمله کمک به کاهش وزن شما!

به جز جنبه جسمی آن که به شما کمک می کند کالری را نیز می سوزاند، دلیل اصلی آموزش یوگا می تواند به شما کمک کند وزن خود را کاهش دهید که در واقع از طرف روانی آن است.

همه ما می دانیم که استرس منجر به رژیم غذایی نامناسب می شود. اما تمرینات یوگا باعث کاهش شدید استرس می شود که نه تنها به تصمیمات شما کمک می کند بلکه باعث کاهش سطح کورتیزول می شود.

کورتیزول هورمون استرس است که باعث افزایش وزن می شود . کاهش سطح کورتیزول شما به طور طبیعی باعث کاهش وزن خواهد شد.

تا جایی که از جنبه فیزیکی آن ما می خواهیم به شما یادآوری کنیم که از آن چیزی که در آن قرار داده اید خارج خواهید شد.

حرکات یوگا در مورد چالش ذهن و بدن شما است و آن را به طول های جدید است. اگر خودتان را به چالش بکشید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و وزن بیشتری را از دست خواهید داد.

 
چه کسانی تمرینات یوگا را انجام می دهند؟

ظاهرا بسیاری از مردم تمرین یوگا را انجام می دهند. طبق بررسی 2003 توسط انجمن تولید کنندگان محصولات ورزشی، حدود 13?4 میلیون آمریکایی تمرین یوگا و یا تمرین های ذهنی دیگر مانند تای چی را انجام می دهند.

از آن ها، تقریبا 1?6 میلیون نفر از آنها 55 ساله یا بالاتر بودند. طبق داده های منتشر شده در سال 2004 در مجله Alternators Therapies in Health and Medicine ، حدود 15 میلیون بزرگسال آمریکایی حداقل یک بار در طول زندگی خود از یوگا استفاده کرده اند و افراد مورد نظر برای این مطالعه گزارش کرده اند که از یوگا برای سلامتی (کاهش استرس ، کیفیت از زندگی)، شرایط بهداشتی، و بیماری های خاص مانند درد برگشت و یا گردن و 90? احساس داشتند یوگا شدیدا یا تا حدودی برایشان مفید بوده است.

یوگا و لاغری چیست
فواید یوگا برای سلامتی

مطالعات فواید یوگا در حال تکمیل شدن هستند و بنابراین شواهد در این مرحله قاطع نیستند.

یکی از مشکلات این مطالعات این است که آنها با تعداد کمی از موضوعات انجام می شوند و بنابراین ممکن است نماینده جمعیت عمومی باشند و بسیاری از آنها در هند انجام می شود و تنها در مجلات پزشکی خارجی منتشر می شوند.

بدین ترتیب دانستن استانداردهای دقیق مجلات قرار دادن در محققان با این حال، این نباید بگوید که یوگا برای شما خوب نیست، و مطالعات انجام شده ممکن است نشان دهنده ی روند سود باشد. در زیر بررسی مختصر برخی از تحقیقات برای فواید یوگا در دسترس است.

 
کاهش فشار خون بالا با تمرینات یوگا :

بسیاری از مردم بر این باورند که تمرین یوگا و با آموزش یوگا صحیح به همراه تکنیک های تنفس و کاهش استرس می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

درست است که شیوه زندگی مانند فعالیت بدنی منظم تغییر می کند و مدیریت استرس می تواند فشار خون را کاهش و کنترل کند، اما این کار در همه موارد انجام نمی شود.

همانطور که برای ورزش یوگا، تحقیقات کافی برای ایجاد ادعاهای ثابت وجود ندارد. گزارش انجمن قلب آمریکا در مورد پیشگیری ، ارزیابی و درمان فشار خون حتی یوگا را حتی یک بار نمی داند.

با این حال، برخی از نشانه هایی وجود دارد که ورزش یوگا می تواند کمک کند. در یک مطالعه، کاهش اندک اما قابل توجهی در فشار خون فقط در سه هفته یوگا روزانه نشان داده شده است و در یک مطالعه دیگر، یک ساعت یوگا روزانه 11 هفته نشان داد که هر دو دارو و یوگا در کنترل فشار خون موثر هستند.

در یکی از بهترین مطالعات کمی، فشار خون سیستولیک (شماره بالا) از 142 تا 126 میلیمتر جیوه کاهش یافت و فشار خون دیاستولیک (تعداد پایین) پس از 40 روز رژیم یوگا از 86 به 75 میلیمتر جیوه کاهش یافت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ