سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«خداوند کسی را که نافرمانی اش کند، دوست نمی دارد» . آن گاه حضرت این شعر را برخواند : خدا را می کنی و باز اظهار دوستی او را می نمایی ؟! [محمّد ابی عمیر - کسی که خود از امام صادق علیه السلام شنیده بود برایم نقل کرد که ایشان می فرمود]
 
دوشنبه 97 آبان 28 , ساعت 12:32 عصر

دانستن راز موفقیت برای رسیدن به تمام آن چه در آرزویش هستیم برای ما امری جذاب و مورد توجه بوده وهست. اکثر مردم دنبال یک اکسیر شگفت انگیز یا یک فرمول ویژه برای رسیدن به راز موفقیت می باشند، در حالی که حقیقت امر چیز دیگری است. 

همان گونه که زیگ زیگلار سخنران انگیزشی و صاحب سبک درباره راز موفقیت گفته است: آسانسور موفقیت از کار افتاده، اما پله ها همیشه سالم و در دسترس هستند.

بنابر این همیشه یادمان باشد اگر روزی کسی به ما گفت که راه میانبری بلد هست که بدون کار و تلاش کردن می توان پولدار شد یا اینکه برای رسیدن به آن چیزی که در زندگی می خواهید می تواند روش بدون زحمت و سریع السیری را نشانمان دهد، حتما به گفته هایش شک کنیم!

Ù¾Ù?Ù? Ù?Ù?Ù?Ù?Û?ت

پلکان راز موفقیت سه مرحله اصلی دارد که همیشه هر فردی برای رسیدن به موفقیت در زندگی فردی و اجتماعی باید به خاطر بسپارد:

مرحله اول راز موفقیت این است که تعیین کنید در زندگی دقیقا چه می خواهید.

خیلی از ما خودمان دقیقا نمی دانیم که از زندگی و روزگار چه می خواهیم. فقط می خواهیم موفق شویم! اما اینکه در چه زمینه ای موفق شویم؛ نمی دانیم. تا چه سطحی می خواهیم موفق شویم؛ نمی دانیم. تا چه زمانی می خواهیم به این موفقیت دست یابیم؛ نمی دانیم.

یا اینکه می خواهیم پولدار شویم. اما اینکه چه مقدار درآمد ماهانه یا سالانه مد نظر ماست؛ باز هم نمی دانیم.

دوم اینکه برای خودمان تعیین کنیم برای رسیدن به آن موفقیت و خواسته مشخص مد نظرمان حاضریم چه بهایی را پرداخت کنیم.

منظور از بهای پرداختی میزان زحمت و سختی هایی است که حاضریم برای رسیدن به خواسته هایمان حاضریم آن ها را تحمل کنیم، یا ریسک های مالی و اجتماعی هست که جرأت انجام آن را در خود می بینیم.

آیا حاضریم از محدوده آرامش زندگی خود خارج شویم و برای دستاورد های بزرگتر قدم های بزرگتری را هم برداریم یا نه؟

آیا حاضریم صبح ها دو ساعت زودتر از خواب بیدار شویم یا شب ها دیرتر بخوابیم؟ آیا آمادگی پذیرفتن خطر های جدید و قدم نهادن در راه هایی که انتهایش خیلی روشن و واضح نیست را داریم؟

اگر آمادگی پذیرفتن اتفاقات جدید و روبه رو شدن با مخاطرات را داشته باشیم، میزان بزرگی بهایی که پرداخت می کنیم کاملا متناسب با موفقیت های حاصله برایمان خواهد داشت.

 

علی حسن پور



لیست کل یادداشت های این وبلاگ