سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 دی 17 , ساعت 11:20 عصر

پولدار شدن موضوعی هست که خیلی از ما آن را دوست داریم. همه می خواهیم بدانیم که چگونه سریع پولدار شویم ، چگونه ثروتمند شویم . ولی آیا واقعاً امکان پذیر است؟

 

چگونه ثروتمند (پولدار) شویم

شما شاید فکر کنید هیچ وقت پولدار شدن شما انجام نمی شود مگراینکه در قرعه کشی برنده شوید یا اینکه خانواده پر درآمدی داشته باشید.

ولی کسانی که از جوانی تلاش می کنند و عادت های خوب را پرورش می دهند، پولدار شدن هم رخ می دهد. هرکسی در هرسنی می تواند ویژگی های درست را پرورش دهد، ثروتش را زیاد کند و بدهی هایش را کم کند.

باور کنیم یا خیر، پولدار شدن هدفی است که ممکن است امسال داشته باشیم. در زندگی ام، چند بار ثروتمند شدم. ولی خیلی از اوقات در قبل از 30 سالگی، این موقعیت را به خاطر ماشین، خانه و طرز زندگی ام که دلیلی برای آن نداشتم، از دست دادم. پولدار شدن اکثرا در طول چند سال اتفاق می افتد.

پولدار شدن

 

راههای پولدار شدن

اگر شما از این توصیه ها پیروی کنید، به شما اطمینان می دهم که روش پولدار شدن را آموخته اید که ممکن است برای شما در امسال اتفاق بیفتد.

 

برای روش  پولدار شدن خود برنامه مالی بنویسید

یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث شده مردم ثروتمند نباشند و راه پولدار شدن را ندانند، به خاطر این است که تا حالا یک برنامه مالی برای خود نداشته اند. داشتن یک برنامه مالی به شما کمک می کند فعالیت بیشتری کنید، به جای اینکه فقط صحبت کنید. کمک می کند به خاطر به دست آوردن رؤیاها و اهدافتان تصمیمات درست بگیرید.

صرفاً، گفتن اینکه می خواهید ثروتمند شوید فقط کافی نیست. شما باید به یک برنامه برسید و آن را روی کاغذ بیاورید. (در واقع بدانید هدف تان چیست)

این نوشتن شما را مجبور می کند تا کارهایی انجام دهید. این را استورات یکی از ثروتمندان معروف گفته است.

چیزی را که به دست آورده اید و اینکه چقدر سرمایه گذاری می کنید را حساب کنید. برنامه فقط هدف نیست، همه چیز است، رؤیا، هدف و انتخاب های شما.

او می گوید، انتخاب های شما متون برنامه هستند و همه کارهایی است که می توانید انجام دهید.

یک برنامه ریز مالی می گوید؛ “موقع برنامه ریزی برای داشتن یک آینده امن، وارد کردن دو چیز ضروری است؛ چقدر پول دارید و چقدر می خواهید هزینه کنید.”

ما به این علت بر این دو مورد تأکید می کنیم که صرف نظر اینکه چقدر زیاد باشند،کاملاً برای برنامه ریزی های مالی اساسی هستند.

بزرگترین تفاوت بین کسانی که مسیر درست را انتخاب کردند و راه اشتباه را انتخاب کردند، مقدار زمان و تلاشی است که برای برنامه مالی خود و روش پولدار شدن مصرف می کنند.

پولدار شدن

اکثر افرادی که راز پولدار شدن را می دانند، عموماً برای ایجاد برنامه، وقت می گذارند. همچنین هدکوک گفته است: با افرادی که این کارها را انجام داده اند، صرفنظر از موقعیت مالی خود موفقیت فردی را نیز به دست می آورند. همین طور، شکست هم توسط کسانی که برای سرمایه خود برنامه ای ندارد، به دست می آید.

وقتی به جای دعا برای پولدار شدن برنامه مالی ایجاد می کنید، موارد زیر را به یاد داشته باشید؛

  • بر موارد مهم تر تمرکز کنید و در گذشته بیش از حد وسواس به خرج ندهید.
  • اول هزینه های خود را بشناسید و بر کنترل آن تمرکز کنید، و با باقیمانده درآمد خود، اهداف خود را دسته بندی کنید
  • با پیش بینی، ببینید چقدر می توانید آینده خود را بهتر کنید


لیست کل یادداشت های این وبلاگ