سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترینِ فریضه ها و واجب ترین آنها برانسان، شناخت پروردگار و اقرار به بندگی اوست [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 96 اسفند 19 , ساعت 7:43 عصر

تربیت صحیح کودک، اعتمادبه‌ نفس و پشتکار در کودکی، زمینه‌ساز موفقیت‌خواهی در دوران نوجوانی
درحقیقت با آنکه عدم موفقیت، یکی از مسایلی است که همواره در کنار موفقیت مطرح می‏ شود اما برخلاف تصور عموم که عدم موفقیت را معادل با شکست تعریف می‌کنند، موفقیت صرفا به معنای موفق بودن در هر کاری نیست و عدم موفقیت می‌تواند زمینه‌ای برای شروع دوباره باشد.



دکتر محمدرضا کاظمی، فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان نیز با بیان اینکه به گفته متخصصان روان‌شناسی اگر کسی یاد نگیرد هدفی را دنبال کند، هیچ‌وقت زندگی مستحکمی نخواهد داشت، گفت:‌ «برای رسیدن به هدف، انگیزه موفقیت عامل موثری است. انگیزه‌ای که در کودکان شکل متفاوتی دارد و برخلاف جوانان و بزرگسالان که این احساس در آنها همراه با رقابت و پیروزی است، در کودکان معنا و مفهومی دیگر دارد. »

وی با بیان اینکه در این سنین برای کودکان برنده یا بازنده شدن معنی ندارد و بیشتر جنبه تفریح و بازی مدنظر آنهاست، خاطرنشان کرد: «پس از سن 4-6 سالگی که سن آغاز رشد انگیزه‏ هاست، کودک درک می‏ کند اگر بیشتر سعی کند می‏ تواند کاری را با موفقیت به انجام برساند.

در کنار این موفقیت‏ها والدین باید همواره آنها را تشویق کنند و به فرزندشان نشان دهند که آنها را درک می‏ کنند و می‏ دانند فرزندشان زحمت می‏ کشد، همچنین عدم موفقیت آنها را به عنوان یک فاجعه تلقی نکنند. گاه برخی والدین به دلیل اینکه کودکشان همیشه موفق بوده، انتظار دارند بهترین باشد. غافل از اینکه کودکان دراین وضعیت، بعد از ناتوانی در موفقیت ممکن است دیگر تلاشی برای ادامه راه نکنند.»




لیست کل یادداشت های این وبلاگ