سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون کارها همانند شود یکى را بر دیگرى قیاس کردن توانست و پایان آن را از آغاز دانست . [نهج البلاغه]
 
شنبه 95 آذر 27 , ساعت 1:43 صبح

وقتی احساس درهم شکستگی می‌کنیم، چه راه‌هایی سریعاً آرامش‌بخش هستند ؟

بیشتر مردم نمی‌دانند چقدر استرس دارند تا اینکه احساس درهم شکستگی کنند. حوادث استرس‌آور یا حوادث بد به نظر می‌رسد برای یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد و شما ممکن است به‌سرعت حس ناامیدی کنید.

به‌هرحال آن‌ها اتفاق می‌افتند، که باید برای مقابله استراتژی‌هایی داشته باشید. وقتی با استرس احساس درهم ریختگی می‌کنید و نیاز دارید سریعاً فکر و جسمتان را آرامش ببخشید.


راه‌های رسیدن به آرامش
رسیدن به آرامش
 آرامش


شنبه 95 آذر 27 , ساعت 1:42 صبح

اکثر انسان‌ها در برابر تغییر مقاومت می‌کنند. اما چنانچه از نتایجی که در اثر تغییرات برایشان حاصل می‌شود مطلع باشند، سعی و تلاش جدی‌تری را برای ایجاد تغییرات خواهند کرد.

چگونه می‌توانید کارمندان خود را برای تغییر متقاعد کنید؟

کارمندان عموماً به تغییر مقاومت می‌کنند، برای اینکه با چیزی که هستند خیلی راحت‌ترند. برای آن‌ها سخت است که مزایای تغییر را از ثبات همیشگی آن ببینند.

این معنی نیست که هرزمانی خواستید چیزی را تغییر دهید، با آن‌ها جنگ و نزاع کنید. بلکه، می‌توانید باسیاست‌های کوچک خیلی از موانع و دلایل مقاومت را بردارید.

اغلب و زودبه‌زود با آن‌ها در ارتباط باشید

افراد به تغییر مقاومت می‌کنند، ولی گاهی آن‌ها را غافلگیر کنید. خیلی مهم است که کارمندانتان تا آنجا که امکان دارد بیشتر در روند کار قرار بگیرند. لازم نیست به آن‌ها چیزی دهید، اما مهم است که بدانند کی و چرا تغییر لازم است. ارتباط با آن‌ها را در کل مراحل ادامه دهید.

مزایا را توضیح دهید

واضح و صادقانه توضیح دهید که این سیستم جدید چه فایده‌ای خواهد داشت. البته می‌توانید اجازه دهید وظایف قبلی‌شان را در مدت کوتاه‌تر به انجام برسانند.


چگونه موانع تغییر را بردارید


موانع تغییر


شنبه 95 آذر 27 , ساعت 1:42 صبح

کنراد هیلتون یکی از بنیان گذاران هتل‌های زنجیره ای خانواده هیلتون است، شرکتی که دارای بیش از 500 هتل در سطح جهان است.

اما این شروع راه برای کنراد نبود. او در اول قرن بیستم بدون هیچ پولی شروع کرد، که هر چیزی را که تا این موقع ساخته بود از دست داد ولی پس از آن یک شرکت چند میلیارد دلاری ایجاد کرد.

او 10 قانون از موفقیت دارد که کتابش در 1957 چاپ شد و هنوز امروزه استفاده می‌شود

 1- استعداد ویژه خود را بیابید

کنراد هیلتون شدیداً به این معتقد بود هرکسی در یک‌چیز خاصی خوب است که نیاز پرورش آن دارد. این موارد برای او مدیریت هتل بود و او با موفقیت در این دوره رکود این را نشان داد.

10 قانون موفقیت از بنیان گذار هتل هیلتون

قانون موفقیت

بنیان گذار هتل هیلتون


پنج شنبه 95 آذر 4 , ساعت 1:40 صبح

چرا بعضی از مردم خوش‌شانس و بعضی بدشانس هستند؟

شما ممکن است دوستی داشته باشید که در رقابت یا برای شغلی که درخواست می‌کند برنده می‌شود یا دوستی داشته باشید که عضوی از بدنش شکسته یا کارت شناسایی‌اش گم‌شده باشد.

پروفسور وایزمن یک روانشناس بریتانیایی است که تحقیقات زیادی درزمینه? روانشناسی انجام داد. او فهمید که شانس ارتباط زیادی با افکار و رفتار مردم دارد که با شانس آن‌ها در ارتباط است.

پروفسور وایزمن 4 اصل را برای خوش‌شانسی مردم پیشنهاد کردند که می‌توان شانس را بهتر کرد:

1- به فرصت‌های خوش‌شانسی توجه کنید و آن‌ها را برای خود ایجاد کنید

پروفسور وایزمن آزمایشی طراحی کرد که در آن از افراد خواست تا تعداد تصاویر در یک روزنامه را بشمارند. در صفحه دوم جمله‌ای بود که به آن‌ها گفته شد خواندن را متوقف کنند و تعداد عکس‌ها را بگویند.

مردم خوش‌شانس به آن توجه کردند اما افراد بدشانس بدون توجه به آن به خواندن ادامه دادند. مردم خوش‌شانس به فرصت‌ها بیشتر از مردم بدشانس توجه دارند. آن‌ها فرصت‌های خوش‌شانسی را در زندگی‌شان ایجاد می‌کنند.

آن‌ها هیچ به یک‌روال خاص بسنده نمی‌کنند و بر اهدافشان کارهای جدید انجام می‌دهند، با افراد جدید صحبت می‌کنند و امکانات مختلفی برای خود فراهم می‌کنند.

بر طبق تست‌های شخصیت در آزمایشی، افراد خوش‌شانس اضطراب و نگرانی کمتر نسبت به افراد بدشانس دارند. اضطراب توانایی فرد را محدود می‌کند، به‌طوری‌که اضطراب مانعی در مسیر خوش‌شانسی فرد محسوب می‌شود. به خاطر ایجاد مهم‌ترین اصل، مهم است که اضطراب خود را کنترل کنید.

2- به بصیرت خود گوش دهید

افراد خوش‌شانس با گوش دادن به افکار و احساسات خود، به‌عبارت‌دیگر به بصیرت خود تصمیم‌گیری می‏کنند. او همچنین اشاره می‌کند که افراد خوش‌شانس به درک بصیرت خود، از طریق فعالیت‌هایی مانند مدیتیشن، تلاش می‌کنند. بصیرت خود را افزایش دهید که یکی از راه‌هایی است که می‌توانید شانس خود را افزایش دهید.

3- انتظارات و پیشگویی‌های مثبت نسبت به خود داشته باشید

افراد خوش‌شانس به‌روشنی آینده ایمان‌دارند. این انتظارات مثبت باعث می‌شوند در کنار مردم با تعامل زندگی می‌کنند و بدون اینکه انتظار چیزی را داشته باشند. با مثبت اندیشی بیشتر، آن‌ها موقعیت‌های بهتری مقابل بدشانسی ایجاد می‌کنند.

4- شانس بد را به شانس خوب تبدیل می‌کنید

وایزمن به واکنش افراد خوش‌شانس و بدشانس به بد شومی شگفت‌زده شد. برای آزمایش، از آن‌ها پرسید اگر در بانک دزدی به آن‌ها حمله کند و به بازوی آن‌ها شلیک کند، چه فکر می‌کنند.

افراد بدشانس گفتند یک بدشانسی است، ولی افراد خوش‌شانس گفتند خوش‌شانسی است که صدمه بدتر ندیدند. حتی یک نفر خوش‌شانس اشاره کرد که این می‌تواند یک فرصت برای فروش داستان باشد.

وایزمن کنجکاو بود اگر مردم می‌توانستند شانس خود را با این اصول تغییر دهند، بنابراین یک “مدرسه شانس” را راه انداخت تا ببیند افرادی که این اصول را برای یک ماه تمرین می‌کنند، چه اتفاقی می‌افتد.

او فهمید در عرض یک ماه شانس اکثر آن‌ها به‌طور چشمگیری بیشتر شد. افراد بدشانس خوش‌شانس و افراد خوش‌شانس، خوش‌شانس‌تر شدند.



4 روش برای اینکه شانس خودتان را زیاد کنید



لیست کل یادداشت های این وبلاگ