سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خود پسندیدن مانع به زیادت رسیدن است . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 بهمن 30 , ساعت 9:25 عصر

تقویت حافظه قوی برای درس خواندن و یا به صورت کلی بستگی به سلامت و سلامت مغز شما دارد. چنین چیزی به عنوان حافظه بد وجود ندارد، و هر کسی می تواند حافظه خود را تقویت کند، تا زمانی که از دست دادن حافظه به عنوان یک وضعیت پزشکی رنج می برید.

اگر می خواهید سبب تقویت حافظه خود شوید، تعدادی از راهکارها وجود دارند که می توانید انجام دهید. یک حافظه قدرتمند می تواند به شما در مدرسه، شغل و زندگی کمک کند.  تقویت حافظه کمک می کند تا سریع تر یاد بگیریم، و یادگیرندگان همیشه در الویت هستند و پول و مزایای بیشتری می گیرند.

 

جدول محتوای راه های تقویت حافظه:

برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

برای تقویت حافظه چه بخوریم

تقویت حافظه برای درس خواندن

بهترین داروی تقویت حافظه

برای تقویت حافظه چه باید کرد

برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

راههای تقویت حافظه به صورت های گوناگون و با توصیه های مختلفی از طرف متخصصان انجام شده است. به طور کلی شما اگر بدانید برای تقویت حافظه چه باید کرد می توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود به یک حافظه قوی دست یابید.

در واقع شما با دانستن این نکات کوچک اما کاربردی می توانید در طولانی مدت نتایجی بگیرید که تفاوت محسوس و قابل ملاحضه ای در تقویت حافظه شما خواهد داشت.

 

برای اینکه بدانیم چگونه حافظه را تقویت کنیم لازم است از نکات زیر مطلع باشیم:

 

1 . درمان فراموشی و تقویت حافظه با ورزش

ورزش مغز شما را تشویق می کند تا با ایجاد تحریک سلول های عصبی، با تقویت اتصالات و حفاظت از آنها از آسیب، به ظرفیت مطلوب کار کند.

سلول های عصبی در طول تمرین، پروتئین های شناخته شده به نام های نوروتروف را آزاد می کنند. به طور خاص، فاکتور نوروترفیک مغز (BDNF)، باعث ایجاد بسیاری از مواد شیمیایی دیگر است که سلامتی عصبی را افزایش می دهد و به طور مستقیم از توابع شناختی، از جمله یادگیری بهره مند می شود.

تحقیقات سال های اخیر که در مورد میمون ها منتشر شده در علوم اعصاب همچنین نشان داد که ورزش منظم نه تنها جریان خون را به مغز بهبود می بخشد، بلکه باعث شد تا میمون ها دو بار به سرعت به عنوان میمون های بدون تمرین یاد بگیرند.

برای به حداکثر رساندن تمرینات، یک برنامه جامع را پیشنهاد می شود که شامل تمرینات پرش با شدت بالا، تمرین قدرت، کشش همراه با حرکت متناوب منظم است.

راههای تقویت حافظه

2 . توقف انجام همزمان چند کار باهم

چند وظیفه ای بودن و انجام همزمان چند کار ممکن است شما را آهسته کند، شما را به اشتباهات گرفتار و فراموشی را زیاد کند.

تحقیقات نشان می دهد که شما در حقیقت حدود هشت ثانیه نیاز دارید تا یک تکه اطلاعات را به حافظه خود برساند. بنابراین اگر شما در حال صحبت کردن با تلفن خود هستید و کالاهای خود را در هنگام حمل کلید های خود قرار داده اید، به خاطر آوردن جایی که آنها را گذاشته اید کمی مشکل تر خواهد شد.

 

3 . افزایش حافظه با خواب مناسب

تحقیقات دانشگاه هارواد نشان می دهد که خواب مناسب و کافی می تواند تا 33 در بر افزایش عملکرد حافظه و تقویت حافظه انسان تاثیرگذار باشد.

در واقع، یک شب تنها از خوابیدن چهار تا شش ساعت می تواند توانایی شما را در روز بعد به طور موثر، مفید واقع شود.

به نظر می رسد فرآیند رشد مغز یا پیدایش عصبی، توانایی مغز شما برای کنترل رفتار، از جمله یادگیری و حافظه، را پایه ریزی کند.

پلاستیسیت زمانی اتفاق می افتد که نورون ها توسط حوادث یا اطلاعاتی از محیط زیست تحریک می شوند. با این حال، از دست دادن خواب و خواب باعث بیان چندین ژن و محصولات ژنی می شود که ممکن است برای پلاستیک سیناپسی مهم باشد.
همانطور که می تواند مد نظر باشد، این امر در مورد نوزادان صادق است و تحقیقات نشان می دهد که خوابیدن می تواند موجب تقویت مغز نوزاد شود.


شنبه 96 بهمن 28 , ساعت 1:3 صبح

برای درمان افسردگی چه باید کرد؟ آیا با نشانه های افسردگی , روش های تست آن آشنا هستید؟ آیا می دانید علایم افسرگی چه مواردی هستند؟ بهترین درمان یا داروی ضد افسرگی چیست؟ در این مقاله قصد داریم به تمام سوالات احتمالی شما درباره افسردگی پاسخ دهیم.

افسردگی چیست ( معنی افسردگی )

افسردگی (اختلال افسردگی عمده) یک بیماری معمول و جدی پزشکی است که تاثیر منفی بر احساس شما، نحوه فکر کردن و نحوه رفتار شما می گذارد.

افسردگی احساس غم و اندوه و یا از دست دادن علاقه به فعالیت های یک بار لذت می برد. این می تواند منجر به مشکلات مختلفی از لحاظ احساسی و جسمی شود و توانایی فرد در کار و در خانه را کاهش دهد.

پژوهش های حاضر نشان می دهد که افسردگی به وسیله ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی ایجاد می شود.

افسردگی شدید می تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگسالی آغاز می شود. در حال حاضر افسردگی در کودکان و نوجوانان به رسمیت شناخته شده است، هرچند گاهی اوقات با تحریک پذیری برجسته تر از خلق و خوی کم می شود. بسیاری از اختلالات خلقی و اضطراب مزمن در بزرگسالان به عنوان سطح بالای اضطراب در کودکان شروع می شوند.

افسردگی شدید، به خصوص در افراد میان سن و یا سالمند، می تواند با سایر بیماری های جدی پزشکی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و بیماری پارکینسون همراه باشد.

علایم افسردگی


سه شنبه 96 بهمن 24 , ساعت 12:26 صبح

چه چیزی باعث می شود تا به یک کارآفرین موفق تبدیل شویم؟ این سؤالی است که اکثر افراد راه کارآفرینی می خواهند جواب آن را بدانند و همیشه به دنبال ایده های خلاقانه کسب و کار به صورت خانگی , اینترنتی و یا هر روش دیگری هستند.

مخصوصاً اگر واقعا بخواهند اعتباری به دست بیاورند و کسب و کار جدیدی را راه اندازی کنند. پاسخ مشخصی در جواب این سؤال وجود ندارد چرا که دو فرد نمی توانند از طریق روش های مشابه به موفقیت برسند.

در زندگی فاکتورهای زیادی وجود دارد که افراد موفق را از بقیه جدا می کند. با توجه به زمینه های آموزشی، اجتماعی و فرهنگی جاده موفقیت برای همه افراد جامعه فرقی نمی کند، ولی به افرادی نیاز دارد که بتوانند بر موانعی که روبرو می شوند غلبه کنند و به پیروزی برسند.

هیچ راه دقیقی برای پیداکردن رازهای تجارت و کاری، وجود ندارد، ولی صفاتی وجود دارد که به آنها کمک می کند کارآفرینی را به خود جلب کنند.

خوشبختانه، برخی صفات هستند که اگر آنها را در زندگی خود بکار گیرید، می توانید راه خود را پیدا کنید و سرنوشت خود را تعیین کنید.

کارآفرینی و نوآوری

یک کارآفرین موفق چه شاخصه هایی می تواند داشته باشد؟ (10 شاخص)

1 . خلاقیت لازمه کارآفرینی

شاید تعجب کنید که چگونه کارآفرینان موفق آن کار را انجام دادند، تعجب کنید چگونه توانستند کار خود را از پایه بسازند و به بهترین شکل برسانند.

متأسفانه نتایج دیدنی نیست. شما سعی کنید ادامه دهید. برای یک کارآفرین موفق بودن، مهارت ها و ویژگی هایی وجود دارند که شما باید آنها را داشته باشید.

این ویژگی ها فراتر از اعتبارات شما هستند و مشخص می کنند چگونه شغل خود را به مرحله بعد ارتقا دهید.

این ها مهارت ها و ویژگی هایی هستند که شما باید داشته باشید:

 

2 .  مهارت های رهبری برای کارآفرین نمونه

آیا مهارت های رهبری برای کارآفرینی خوب را دارید؟ آیا رهبری خود را دوست دارید و یا اینکه نوع مدیریت کارآفرینی خود را می خواهید تغییر دهید؟ به عنوان یک صاحب شغل و کارآفرین نمونه ، باید بتوانید کارمندان خود و دیگر اعضای تیم را مدیریت کنید.

کارهایی که به اهداف و آرمانهای خود می رسند که با داشتن رهبری از میان مشکلات عبور کنند و آنچه را که باید انجام دهند.

بودن یک رهبر خوب به این معنی است که با کارمندان خود کار کنید، در مواقع دیگر سؤالات خود را مطرح کنید و به طورکلی به خوبی ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید در کارتان به هدف خود می رسید.

کیفیت یک رهبر خوب به استاندارهایی که برای دیگران تعریف می کند، بر می گردد.

 

3 . مهارت ارتباطات خوب یک کارآفرین موفق

برای به پایان رسیدن کاری را که شروع کردید، باید بتوانید به خوبی اهداف خود را با دیگر اعضای گروه که در تولید و نوآوری شامل هستند سهیم کنید.

یک کارآفرین موفق باید کارمندان خود را درک کند، نقاط قوت یا ضعف آنها را بشناسد، کمک کند از آنها به طور مؤثرتری استفاده کند،کار و کارمندان بهتری ایجاد کند. این فقط از طریق ایجاد ارتباط میسر است.

ایجاد ارتباط به دو روش است و شما باید به آن گوش دهید. مهارت های خوب نوشتن و خوب حرف زدن برای ایجاد کسب و کار مهمترین عامل است.

وقتی دنبال سرمایه گذاری و مدیریت مشتریان هستید، یا اینکه مشغول معاملات جدیدی هستید، ارتباطات جدایی ناپذیر هستند.


شنبه 96 بهمن 14 , ساعت 1:2 عصر

حتما شما هم تا کنون اسم بیل گیتس را شنیده اید. معمولا اسم بیل گیتس با عناوینی از قبیل پولدارترین مرد جهان یا ثروتمندترین مرد جهان می آید.

چیزهایی که بیشتر از همه ذهن آدم را به خود مشغول می سازد، این موضوعات است: بیل گیتس کیست ؟ زندگی نامه بیل گیتس چگونه بود؟ بیوگرافی بیل گیتس چیست ؟ بیل گیتس چگونه پولدار شد ؟

بیل گیتس، بنیانگذار و رئیس مایکروسافت، یکی از تاثیر گذارترین و ثروتمندترین افراد جهان است. تخمین های اخیر از ثروت او آن را 84?2 میلیارد دلار آمریکا (ژانویه 2017)؛ این به اندازه مجموع تولید ناخالص ملی چند کشور آفریقایی است.

در سال های اخیر او از کار تمام وقت در مایکروسافت بازنشسته است، و به جای تمرکز بر روی کار مایکروسافت با بنیاد خیریه خود “بنیاد بیل و ملیندا گیتس” تمرکز کرده است.

در ادامه مهم ترین موضوعات زندگی نامه بیل گیتس را با هم مرور می کنیم:

 

بیل گیتس کیست ( بیوگرافی بیل گیتس )

ویلیام هنری  گیتس سوم  معروف به بیل گیتس  ( Bill Gates )متولد 28 اکتبر 1955 یک کارآفرین آمریکایی، سرمایه گذار، نویسنده، فعال در امور خیریه و بشردوستانه و بنیانگذار شرکت مایکروسافت همراه با پل آلن است.

بیل گیتس در کنار دو خواهرش در سیاتل واشنگتن به مدرسه رفت و رشد کرد. بیل یک خواهر بزرگتر به نام کریستین و یک خواهر کوچکتر به نام لیبی دارد. بیل گیتس در خانواده ای متولد شد که از نظر فرهنگی و خدمات اجتماعی از قدمت با ارزشی برخوردار بود.

پدر او ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود. مادرش هم معلم مدرسه و فعال در زمینه کارهای خیریه بوده است.

بیل تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه لیک ساید سیاتل شروع کرد. وقتی گیتس کوچک بود یعنی زمانی که ده یازده سال داشت مقدار زیادی از زمان خود را صرف مطالعه کتاب می کرد. او به طرز عجیبی به خواندن کتاب های مرجع و دانشنامه ها علاقه داشت.

در سن سیزده سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند شد و شروع به یادگیری و نوشتن برنامه کرد. در این زمان بود که نخستین استعداد های خود را در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر از خود بروز داد.

گیتس در سال 1973 در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و در آنجا شروع به مطالعه ریاضی و علوم رایانه نمود.  با این حال، گیتس علاقه بیشتری به دنبال کردن برنامه نویسی خود داشت و زمانی که او فرصت پیدا کرد تا شرکت خود را ثبت کند، بدون پایان درس خود از دانشگاه هاروارد خارج شد.

بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ