سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادانى بود به دنیا آرمیدن و ناپایدارى آن را دیدن و کوتاهى در کار نیک با یقین به پاداش آن زیان است ، و اطمینان به هر کس پیش از آزمودن او ، کار مردم ناتوان . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 آذر 22 , ساعت 12:2 صبح

روش انتخاب هدف زندگی

یک سؤال مهم وجود دارد، چرا مردم اهداف خود را مشخص نمی کنند؟ یک دلیل اینست که برای آنها خیلی اهمیت ندارد.

بعضی فوائد تعیین هدف را نمی دانند و نمی دانند باعث موفقیت های بیشتر می شود.

بعضی هدف خود را در جوانی مشخص نمی کنند و یا در چهارچوب عقاید خود قرار نمی دهند.

 

چهارچوب عقاید به عنوان یک چهارچوب از نگرش شما به دنیا تعریف می شود. با این اصول و قوائد هست که اول توسط والدین و سپس توسط دوستان، آموزش، تجربیات و حرفه خود تحت تأثیر قرار می گیرید.

 

گاهی اوقات، متوجه می شوید چیزی که قبلا باور داشتید دیگر معتبر نیست، پس اصول شما تغییر کرده است. یک مثال: بعضی ها والدینشان می گویند آنها باید بشقاب خود را تا آخر بخورند کنند، ولی امروز فهمیدند که این کار باعث می شود بیشتر بخورند.

 

در واقع بهتر است بشقاب خود را پرنکنید. گاهی اوقات احساس گناه می کنند اگر غذای خود را تمام نکنند. این یک اصل قدیمی است که خیلی ها به آن باور دارند و باید آن را تغییر دهند. شاید هم شاید باید پنجره افکار خود را برای ایجاد هدف تغییر دهید.

 

من یک تمرین دارم که به شما کمک می کند اهداف خود را مشخص کنید.

این سؤال را از خود بپرسید: چگونه زندگی من 10 برابر بیشتر می شود؟

 

کمی وقت بگذارید، به حرف های مردم گوش کنید، کارهایی انجام دهید که در زندگی شخصی و حرفه ای شما تغییر ایجاد می کند. می تواند کاری باشد که تاحالا انجام داده اید، ولی جزو هدف شما نبوده است. انجام دادن را ادامه دهید. اگر به مشکل برخوردید، این دسترات را تکرار کنید.

 

  • آیا بدهی ام کم می شود؟
  • آیا مؤثر است؟
  • آیا نظم و انضباط و اراده ام بیشتر می شود؟
  • آیا بیشتر یادمی گیرم؟
  • آیا شهرتم بیشتر می شود؟
  • آیا دانشم بیشتر می شود؟
  • آیا سلامتی ام بیشتر می شود؟
  • آیا موقعیت مالی ام بهتر می شود؟
  • آیا موقعیت کاری ام بهتر می شود؟

 

وقتی به اینها جواب دادید، باید بتوانید هدف زندگی خود را مشخص کنید. شما فقط اهدافی را می توانید مشخص کنید که برایتان پرمعنی باشند و شما هم برای دستیابی به آنها انگیزه داشته باشید. در ادامه قصد داریم درباره اینکه چگونه برای خود هدف انتخاب کنیم بحث کنیم!

 

 چطور برای خود هدف انتخاب کنیم

 

اگر می خواهید بدانید چطور برای خود هدف انتخاب کنیم باید بیشتر بر قدرت درونی خود تمرکز کنید.

این به نظر درست نمی رسد، می دانم، در واقع به نظر غیر حرفه ای است. حقیقت این است که مغز شما می تواند فریب بخورد، اما درون شما نمی داند چگونه دروغ بگوید.

 

واقعیت این است که ممکن است در کاغذ خوب به نظر برسد ولی وقتی شما حسی دارید که آن چیز اشتباه است، قلب شما چیزهایی می داند که مغز شما نمی تواند آن را توضیح دهد.

شروع شنیدن بصیرت خود کنید. حس درست را دنبال کنید و ببینید چگونه بصیرت تقریبا همیشه درست است. ریچارد بنسون بر آن قسم می خورد و من مطمئنم مواقعی را به خاطر می آورید که می خواستید به درون خود گوش کنید، اما نکردید.

 

به خاطر داشته باشید چیزهایی که راحت نیستند باید به راحتی تبدیل شوند. هرچه ناراحتی بیشتر باشد، پیشرفت نیز بیشتر است.

اگر یکی از نکته های بالای را برای هدف داشتن زندگی خود خواستید انجام دهید، به تغییرات مثبت توجه کنید. تنها داستان زندگی موفقیت دیگران را نخوانید، شروع به نوشتن داستان خود کنید.

چطور برای خود هدف انتخاب کنیمرسیدن به هدف

روش رسیدن به هدف

 

برای رسیدن به هدف حتما باید استراتژی داشته باشید. بدون برنامه و استراتژی رسیدن به هدف ممکن است هزینه مالی و زمانی زیاد ایجاد و یا شاید مجر به شکست شود.

اما زمانی که شما لیست اهداف زندگی خود را مشخص می کنید، در حقیقت می دانید به چه نقطه ای می خواهید برسید. بنابراین انرژی و وقت خود را متمرکز برای رسیدن به هدف مورد نظر می کنید.

شما باید با روش های تعیین هدف در زندگی آشنا باشید و بتوانید با تعیین هدف در زندگی خواسته ها و آرزوهای خود را محقق سازید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ