سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادران، کسی است که در به جای آوردن خیرْ برترین یاور، در نیکیْ عامل ترین و نسبت به مصاحبانْ ملایم ترینِ ایشان است . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 96 آذر 26 , ساعت 11:21 عصر

اعتماد به نفس در حقیقت نوعی حالت روحی درونی در فرد است که شخص به این خودباوری درونی می رسد که توانایی انجام یک سری از امور را داراست.

تعریف اعتماد به نفس که ترجمه ای از Self Confidence  می باشد، خبر از قدرت فوق العاده ای می دهد که می تواند موفقیت فردی در زندگی را تضمین نماید.

ما از کودکی با رؤیاهای خود بزرگ شدیم. می خواستیم ستاره سینما، ورزشکار و یک سوپراستار شویم. ولی بعد در دنیای واقعی افتادیم و شروع به ضربه زدن به ما می کند و ما نیز به دیگران ضربه می زنیم. ما در نقطه ای می افتیم که به خودمان باور نداریم یا اعتماد به نفس کمی داریم.

برای به دست آوردن آنچه در زندگی خود می خواهید، باید باور را در خود ایجاد کنید. همین موقع، خیلی مهم است به هر سطحی که می خواهید برسید، فروتنی را حفظ کنید. این روش ها برای همه مؤثر خواهد بود.

در حقیقت اعتماد بنفس یعنی شخص به قدرت وجودی خودش اعتماد داشته باشد و در راه پیشرفت در زندگی از آن بهره ببرد.

اعتماد به نفس چیست

اگر می خواهید واقعا بدانید که اعتماد به نفس چیست و این نیروی عظیم را در درون خود افزایش دهید لازم است نظر برخی از بزرگان و اندیشمندان را درباره موفقیت و اعتماد به نفس بدانید.

روانشناس برجسته دانیل گولمن درباره اعتماد بنفس گفته است: ویژگی برجسته ای در انسان هاس که ارزشمند بودن خود را باور داشته باشد.

ناپلئون گفته است: اگر تو باور داشته باشی که می توانی، پس حتما قدرت انجام دادنش را نیز داری.

ادیسون در این باره گفته است: شهامت و اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهم، چون در هر شکستی یک قدن به سوی پیروزی بر می دارم.

بنابراین می بینیم که تمام بزرگان به این موضوع اذعان داشته اند که داشتن اعتماد به نفس بالا توانایی در درون ما برای انجام موفقیت آمیز کارها ایجاد می کند.

اعتماد به نفس همان خودباوری انرژی بخشی است که هر کسی برای کامیابی به آن نیازمند است و رابطه بین موفقیت و اعتماد به نفس بر کسی پوشیده نیست.

 

 

عدم اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کاذب

 

دو موضوع عدم اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کاذب کاملا در تضاد هستند و در مقابل هم قرار دارند. هر کدام از آنها می تواند به زندگی فردی و اجتماعی ضربه بزند و بحران ساز باشد.

عدم اعتماد بنفس به این معناست که شخص خودباوری لازم برای پذیرش توانمندی های خود را در زندگی ندارد. این افراد همیشه باطن زندگی خود را با ظاهر زندگی دیگران مقایسه می کنند و داشته های خود را نمی بینند و از نداشته هایشان افسوس می خورند.

عدم اعتماد به نفس معمولا سبب می شود که شخص سرخورده، درونگرا و ضعیف شود و توانایی ابراز قابلیت های خود را نداشته باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ