سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک به شمار . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 بهمن 14 , ساعت 1:2 عصر

حتما شما هم تا کنون اسم بیل گیتس را شنیده اید. معمولا اسم بیل گیتس با عناوینی از قبیل پولدارترین مرد جهان یا ثروتمندترین مرد جهان می آید.

چیزهایی که بیشتر از همه ذهن آدم را به خود مشغول می سازد، این موضوعات است: بیل گیتس کیست ؟ زندگی نامه بیل گیتس چگونه بود؟ بیوگرافی بیل گیتس چیست ؟ بیل گیتس چگونه پولدار شد ؟

بیل گیتس، بنیانگذار و رئیس مایکروسافت، یکی از تاثیر گذارترین و ثروتمندترین افراد جهان است. تخمین های اخیر از ثروت او آن را 84?2 میلیارد دلار آمریکا (ژانویه 2017)؛ این به اندازه مجموع تولید ناخالص ملی چند کشور آفریقایی است.

در سال های اخیر او از کار تمام وقت در مایکروسافت بازنشسته است، و به جای تمرکز بر روی کار مایکروسافت با بنیاد خیریه خود “بنیاد بیل و ملیندا گیتس” تمرکز کرده است.

در ادامه مهم ترین موضوعات زندگی نامه بیل گیتس را با هم مرور می کنیم:

 

بیل گیتس کیست ( بیوگرافی بیل گیتس )

ویلیام هنری  گیتس سوم  معروف به بیل گیتس  ( Bill Gates )متولد 28 اکتبر 1955 یک کارآفرین آمریکایی، سرمایه گذار، نویسنده، فعال در امور خیریه و بشردوستانه و بنیانگذار شرکت مایکروسافت همراه با پل آلن است.

بیل گیتس در کنار دو خواهرش در سیاتل واشنگتن به مدرسه رفت و رشد کرد. بیل یک خواهر بزرگتر به نام کریستین و یک خواهر کوچکتر به نام لیبی دارد. بیل گیتس در خانواده ای متولد شد که از نظر فرهنگی و خدمات اجتماعی از قدمت با ارزشی برخوردار بود.

پدر او ویلیام هنری گیتس دوم وکیل دادگستری و یکی از سرشناسان شهر سیاتل بود. مادرش هم معلم مدرسه و فعال در زمینه کارهای خیریه بوده است.

بیل تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه لیک ساید سیاتل شروع کرد. وقتی گیتس کوچک بود یعنی زمانی که ده یازده سال داشت مقدار زیادی از زمان خود را صرف مطالعه کتاب می کرد. او به طرز عجیبی به خواندن کتاب های مرجع و دانشنامه ها علاقه داشت.

در سن سیزده سالگی به برنامه نویسی کامپیوتر علاقه مند شد و شروع به یادگیری و نوشتن برنامه کرد. در این زمان بود که نخستین استعداد های خود را در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر از خود بروز داد.

گیتس در سال 1973 در دانشگاه هاروارد ثبت نام کرد و در آنجا شروع به مطالعه ریاضی و علوم رایانه نمود.  با این حال، گیتس علاقه بیشتری به دنبال کردن برنامه نویسی خود داشت و زمانی که او فرصت پیدا کرد تا شرکت خود را ثبت کند، بدون پایان درس خود از دانشگاه هاروارد خارج شد.

بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان



لیست کل یادداشت های این وبلاگ