سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تنهاترین تنهایی، همنشین بد است . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:39 عصر

وقتی مسیری را که مایکل دل برای موفقیت طی کرده است در نظر بگیریم، به‌راحتی می‌توانیم شخصیت و نگرش او را تصور کنیم. رؤیای مایکل، تأسیس یک شرکت کامپیوتری بزرگ هم‌طراز با IBM ،HP و Compaq بود. اما در این دنیا، موفقیت بدون هزینه و با راحتی به‌دست نمی‌آید. برای رسیدن به موفقیتی نظیر موفقیت مایکل دل، واقعا باید تلاش کرد. اگر شما هم دوست دارید با راز موفقیت مایکل دل بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

«برای دستیابی به موفقیت، نیازی نیست نابغه باشید یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشید، فقط به یک برنامه و یک رؤیا نیاز دارید.»

مایکل دل با تأسیس شرکتی به نام «PC`S Limited» برای تحقق رؤیای خود کارش را آغاز کرد. در سال 1992، دل جوان‌ترین مدیرعامل 500 شرکت برتر دنیا بود. این راز موفقیت بزرگی بود اما برای او چندان رضایت‌بخش نبود. مایکل دل آن‌قدر تلاش کرد تا در سال 2001، اَبَرشرکت دل توسط Compaq به‌عنوان برترین ارائه‌کننده‌ی سیستم‌های کامپیوتری در دنیا انتخاب شد. در سال 2016، دل با EMC ادغام شد تا «Dell Technologies» را راه‌اندازی کند. این حرکت، بزرگ‌ترین ادغام فناوری در تاریخ نام گرفته است.

تمام موفقیت‌هایی که دل در این سال‌ها به‌دست آورده است، کارآفرین بالقوه‌ای را که در نهاد همه‌ی ما وجود دارد، به پرسیدن این پرسش برانگیزاند که چطور می‌توان به این همه راز موفقیت دست یافت؟ چطور می‌توان این‌قدر پُرکار و فوق‌العاده بود؟ برای پاسخ به این پرسش، فهرستی از رازهایی را که در پشت موفقیت دل قرار دارند، برای‌تان فراهم کرده‌ایم.

 
1. کارهایی انجام بدهید که منجر به موفقیت‌تان می‌شوند-راز موفقیت

«خیلی چیزها باعث موفقیت می‌شوند. من نمی‌خواهم فقط به کارهایی بپردازم که خودم دوست دارم. می‌خواهم کارهایی انجام بدهم که باعث موفقیت شرکت می‌شوند.»

این هم نمونه‌ی دیگری از روش مایکل دل است. او با بهره‌گیری از هوش بازاری و تمرکز بر فعالیت‌هایی که باعث تقویت شایستگی‌هایش می‌شوند، هرگز در برابر مشکلات جا نزد و این اولین رمز موفقیت است. با تحلیل مداوم بود که مایکل دل توانست اولین طیف چاپگر را به بازار عرضه کند.

 
2. به‌دنبال علایق واقعی‌تان بروید-راز موفقیت

«من معتقدم که شما باید چیزی را دنبال کنید که واقعا عاشقش هستید. باید به‌دنبال علایق خودتان بروید نه دیگران.»

برای اینکه به موفقیتی مانند موفقیت دل دست یابیم، ابتدا باید ایده‌ای داشته باشیم و سپس محیطی را خلق کنیم که ایده‌مان در آن جوانه بزند و شکوفا شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ