سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت را از هرکس که آن را برایت آورد بگیر و به آنچه می گوید بنگر و نه آنکه می گوید . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:40 عصر


 
3. فکرِ زود ثروتمند شدن را از سرتان بیرون کنید-راز موفقیت

«کسب‌وکاری راه نیندازید که هرکس دیگری هم مشغول انجام آن است، به‌دنبال کسب‌وکاری نروید که در ظاهر پول زیادی نصیب‌تان می‌کند، کسب‌وکاری راه بیندازید که به آن علاقه دارید.»

از نقل قول بالا به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که صرفا با مُد روز حرکت کردن یا تقلید از دیگران نتیجه نخواهد داد. گذشته از این، به‌عنوان کسی که دوست دارد کارآفرین شود، باید محیطی خلق کنید که به‌جای وابستگی به یک «فرد»، به «گروه» وابسته باشد، گروهی که در راه رسیدن به یک هدف مشترک با جان و دل تلاش می‌کند.
راز موفقیت  کسب‌  و کار  مایکل دل
 
4. تحول واقعی ایجاد کنید-راز موفقیت

«برای ایجاد تحول واقعی در صنعت فناوری اطلاعات، یا باید کاری انجام بدهید که هیچ‌کس قبلا انجام نداده است یا باید کار را به شیوه‌ی بسیار بهتری انجام بدهید.»

کل اعضای دپارتمان فروش و بازاریابی، باید ذهنیتی نوآورانه داشته باشند. هرکدام از محصولات اَبَرشرکت دل، نشانه‌ای از نبوغ مایکل دل است. شما با تحقیق در بازار می‌توانید نیازهای بازار را پیش‌بینی کنید و بفهمید که چطور می‌توان خلأ را با محصولی نوآورانه پر کرد.

 
5. به همه‌ی افراد سازمان‌تان مسئولیت‌هایی بسپارید-راز موفقیت

«اگر سعی دارید همه چیز را خودتان کنترل کنید، باد بدانید که خود را محدود خواهید کرد. اینکه تمام تصمیم گیری های سازمان را به مرکز شرکت یا یک شخص واگذار کنید، اشتباه بزرگی است.»

مایکل دل می‌داند که مسئولیت‌پذیریِ همه‌ی افراد شرکت چقدر مهم است. یک شخص، حتی اگر مالک شرکت هم باشد، به‌تنهایی نمی‌تواند همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشد. رمز موفقیت مایکل دل این است که کارمندان او از خودش باهوش‌تر هستند و دل درمورد هر مسئله یا مشکلی با آنها حرف می‌زند. او به این شیوه می‌تواند بزرگ‌ترین مشکلات را در عرض چند روز حل کند.

 
6. به یاد داشته باشید شکست، پلی به‌سوی موفقیت است-راز موفقیت

«سعی کنید از شکست نهراسید. با شکست، همه چیز خواهید آموخت.»

با اینکه به‌طورکلی شکست چندان خوشایند نیست، اما مایکل دل طور دیگری می‌اندیشد. او به کارمندان خود مخصوصا تیم تحقیق و توسعه آزادی داده است تا بتوانند ایده‌های جدیدی ارائه کنند. اگرچه هزینه‌ی تحقیق و توسعه هنگفت است، اما با صرف این هزینه، می‌توان به ایده‌ی جدیدی رسید که کاملا از پشتوانه‌ی داده‌ای برخوردار است. بر همین اساس خواهید توانست محصول یا خدمت خود را ارائه کنید.

 
7. همیشه در حال یادگیری باشید-راز موفقیت

 

یادگیری مداوم، عادتِ تمامِ رهبران و نوآوران بزرگ دنیاست. مایکل دل هم از این قاعده مستثنی نیست و همیشه سعی می‌کند هنگام کارها و فعالیت‌های روزانه، چیزهای جدیدی یاد بگیرد. دل از شرکت‌هایی که مورد تحسینش بودند بازدید می‌کرد تا بتواند درمورد نحوه‌ی کار آنها نکاتی بیاموزد و جنبه‌ی جدیدی را در اَبَرشرکت خود بگنجاند. این‌گونه موفق شد دل را به شرکتی بدل کند که همواره از ایده‌های جدید استقبال می‌کند.

 
8. بین خانواده و کارتان تعادل برقرار کنید-راز موفقیت

تعهد به خانواده راز موفقیت

«من فکر می‌کنم که توازن بخشیدن به زندگی، یک اولویت است. خانواده برای من بسیار مهم است. به همین دلیل اگر به برنامه‌ی کاری من نگاه کنید، می‌بینید یکی از چیزهایی که مدت‌ها قبل آموخته‌ام این است که کار کردن در طول هفته حدومرزی دارد.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ