سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:54 عصر

نر شاد زیستن الزاما پیدا کردن دلایلی بزرگ برای شادی نیست. گاهی بهانه‌های کوچک قدرت بیشتری دارند؛ چراکه دسترسی به آنها ساده‌تر است و نیاز به پیچیدگی خاصی ندارند. این نگاه ماست که تعیین‌کننده است. با اندکی خلاقیت، می‌توان از دل رویدادهای ساده‌ی روزانه، دلایلی برای شادی پیدا کرد. این مقاله با طرح 10 ایده‌ی کوچک، راه خوشحال بودن را به شما یاد می‌دهد.

حتما بخوانید:

    چطور نارضایتی از زندگی را کنار بگذاریم؟
    اهمیت خوشحالی در محل کار و عوامل موثر بر ایجاد آن
    داشتن روحیه شاد با 6 توصیه‌ای که حال‌تان را خوب می‌کند

1. فعالیت‌های فرهنگی انجام دهید

به‌دلیل غنای فرهنگ در کشور ما، فعالیت‌های فرهنگی از تنوع خاصی برخوردار هستند. سَمَن‌ها و مؤسسه‌های مختلفی در اقلیم‌های ایران مشغول‌به‌کار هستند که می‌توان به‌طور داوطلبانه به آنها ملحق شد. ساده‌ترین شکل فعالیت فرهنگی، رفتن به موزه، سینما و تئاتر است. در بررسی انجام‌شده روی 50000 بزرگ‌سال در نروژ، داده‌ها نشان داد افرادی که در فعالیت‌های فرهنگی شرکت می‌کردند، به‌مراتب شادتر بودند و علائم اضطراب و نیز علائم افسردگی در آنها کمتر به چشم می‌خورد.

جالب است که بر مبنای داده‌های این پژوهش، مردان جذب فعالیت‌های حسی و منفعلانه (همچون موزه‌گردی، نمایشگاه‌های هنری، کنسرت و تئاتر) می‌شوند و خانم‌های از فعالیت‌های مشارکتی و فعالانه (دورهمی، آواز خواندن، گردش و رقص) لذت می‌برند.
2. خاطرات روزانه‌ی خود را بنویسید

کارهای کوچکی که فکر نمی‌کردید شما را خوشحال‌تر کنند- یادداشت خاطرات روزانه



لیست کل یادداشت های این وبلاگ