سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شنیدم مردی از امام صادق علیه السلام می پرسید :«کسی می گوید که دوستت دارم . من از کجا بدانم که [واقعا] دوستم دارد ؟». [صالح بن حکم]
 
شنبه 96 اسفند 12 , ساعت 10:54 عصر


 پیشرفت های کوچک ، نتایج بزرگ


Henry Ford موسس کارخانه فورد می گوید: ” هیچ چیز سختی وجود ندارد وقتی به تکه های کوچک تقسیم شود “. افراد موفق به شکل دومینو مسیر را طی می کنند. قدم به قدم ، پیشرفت کوچک یکی بعد از دیگری ، اما در انتها دستاورد بزرگ و شیرین را خواهند داشت.

10? سحرخیزان کامروا
سحرخیزان کامروا

ضرب المثل خود ما ایرانیان می گوید: ” سحر خیز باش تا کامروا گردی “. Tim Cook مدیرعامل شرکت اپل و Jeffrey Immelt مدیرعامل جنرال الکتریک از نمونه های این افراد هستند. بخش اعظمی از پیشرفت در اهداف و کارهایتان را در ابتدای صبح می توانید رقم بزنید، قبل از آنکه شلوغی محیط و جلسات و … شما را خسته کند.

موفقیت اتفاقی به دست نمی آید. اما زمانی که تصمیم گرفتید و باور کردید که می توانید موفق باشید با منش و رفتار افراد موفق به آن دست خواهید یافت.

نظر شما درباره این نکات چیست؟ به کدامشان عمل می کنید؟


اکثر افراد دوست دارند بدانند که چه آینده‌ای در انتظارشان است و حتی بعضی‌ها به طالع‌بینی و فال‌گیری روی می‌آورند. صرف‌نظر از درست یا غلط بودن این روش‌ها، کار بسیار معقول‌تر و مطمئن‌تری نیز برای پیش‌بینی آینده‌تان وجود دارد که فقط و فقط از عهده‌ی خود شما برمی‌آید. درست شنیدید! شما می‌توانید با روشی بسیار ساده و کاربردی، چشم‌اندازی از آینده‌تان ترسیم کنید. مطلب زیر شما را با این روش مؤثر آشنا می‌کند. اما نکته‌‌ای ضروری که باید به‌خاطر بسپارید، این است که باید در تمام اوقات با خودتان کاملا صادق باشید.

حتما بخوانید:

    بهترین راه موفقیت در زندگی چیست؟
    پندهای زندگی که برای خوشبختی به آنها نیاز دارید
    9 تله‌ای که خوشحالی شما را محدود می‌کند

بین حرفی که می‌زنیم و کاری که انجام می‌دهیم، در اکثر اوقات تفاوت وجود دارد. تفاوت بین این دو، واقعیت نامیده می‌شود.

ما چیزهای زیادی می‌گوییم:

    «نمی‌خواهم در پیری آن‌قدر ناتوان شوم که نتوانم از چند پله بالا بروم.»
    «می‌خواهم خانواده‌ای صمیمی داشته باشم.»
    «می‌خواهم به مردم کمک کنم و الهام‌بخش‌شان باشم.»
    «می‌خواهم خانه‌ای برای والدینم بخرم.»

اینها هیچ اشکالی ندارند اما مسئله این است که اکثر افراد فقط و فقط نیت‌های خوبی دارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ