سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را دیدند با جامه‏اى کهنه و پینه زده . سبب پرسیدند فرمود : ] دل را خاشع کن و نفس را خوار ، و مؤمنان بدان اقتدا کنند در کردار . همانا دنیا و آخرت دو دشمنند نافراهم ، و دو راهند مخالف هم . آن که دنیا را دوست داشت و مهر آن را در دل کاشت ، آخرت را نه پسندید و دشمن انگاشت ، و دنیا و آخرت چون خاور و باختر است و آن که میان آن دو رود چون به یکى نزدیک گردد از دیگرى دور شود . و چون دو زنند در نکاح یکى شوى که ناسازگارند و در گفتگوى . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 97 اردیبهشت 12 , ساعت 1:11 عصر

داشتن حس آرامش برای کنترل زندگی وقتی انجام می شوند که ما حس فوریت داشته باشیم. و خیلی از استرس هایی که ما تحمل می کنیم نیز به خاطر شرایط اضطراری است که در برابر آنها قرار می گیریم. اما تفاوت در چیست؟
یک نویسنده مشهور گفته است، خیلی از کارمندان، مثل مدیران حس فوریتی در مورد کارشان ندارند. این کارمندان بر چیزی که مهم است تمرکز می کنند.
آنها می دانند در دنیایی زندگی می کنند که مدام در حال تغییر است. آنها حتی مواقعی که جشن پیروزی می گیرند، می دانند شرکت در یک شرایط نمی ماند.


وقتی حس فوریتی اتفاق بیفتد، دو نوع مردم در جهان وجود دارد:

گروهی خودشان فوریتی ایجاد نمی کنند. آنها صبر می کنند تا اینکه موارد اضطراری برای آنها پیش بیاید. حس فوریت هم در این افراد معمولاً با نگرانی و اضطراب همراه است. این افراد معمولاً به هدفشان دست پیدا نمی کنند.

گروه دیگر منتظر نمی مانند این حس اضطراری برای آنها پیش بیاید. آنها این حس فوریت را خودشان به همراه دارند. که نه تنها استرس زا نیست، بلکه انگیزه می آورد. این باعث حرکت بیشتر آنها می شود.


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ