سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یا دانشمند باش یا دانشجو یا شنونده و یا دوستدار و پنجمی مباش که هلاک می گردی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 97 بهمن 7 , ساعت 10:47 صبح

(همانطور که ابتدا توسط پژوهشگران پیتر سلاووی و جان مایر، اما توسط نویسنده نویسنده دانیل گولمن در کتاب شناخته شده خود، معروف شده)

” توانایی شناخت، درک و مدیریت احساسات خود است. احساسات دیگران را درک کنید، آنها را درک کنید و آنها را تحت تاثیر قرار دهید.
در عمل، این بدان معنی است که آگاه باشید که احساسات می توانند رفتار ما را تحت تاثیر قرار دهند و به مردم (مثبت و منفی) تاثیر بگذارند و یاد بگیرند که چگونه این احساسات را مدیریت کنند – هم خود ما و هم دیگران – مخصوصا وقتی که ما تحت فشار هستیم. “

هوش هیجانی

اول باید بدانیم هوش هیجانی چیست؟

همه ما شخصیت های مختلف، خواسته ها و نیازهای متفاوت و شیوه های مختلف نشان دادن احساساتمان را داریم. حرکت به وسیله این همه درک و هوشمندانه به ویژه اگر ما امیدواریم که در زندگی موفق شویم. این جایی است که هوش هیجانی مهم می شود.
هوش هیجانی توانایی تشخیص احساسات شما است ، درک آنچه آنها به شما می گویند، و درک کنید که چگونه احساسات شما بر افراد اطراف شما تاثیر می گذارد.
این نیز شامل درک شما از دیگران است: زمانی که شما درک می کنید که چگونه احساس می کنید، این به شما اجازه می دهد تا روابط را به طور موثر تر مدیریت کنید.
افردی که دارای هوش هیجانی بالایی هستند معمولا در اکثر کارهایی که انجام می دهند، موفق هستند. آیا می دانید چرا؟ چون این افراد دقیقا همان هایی هستند که مدیران در تیم خود می خواهند. از آنجا که آنها باعث می شوند دیگران احساس خوبی داشته باشند، در زندگی بسیار راحت تر از افرادی که به راحتی خشمگین هستند یا ناراحت می شوند، در کار تیمی شرکت می کنند و بر روی اطرافیان خود تاثیر گذار هستند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ