سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 فروردین 19 , ساعت 11:48 عصر

همه انسان‌ها چه مردان و چه زنان جذاب بودن را دوست دارند، اما اکثریت آن‌ها روش کار را بلد نیستند. 

فقط جذاب بودن کافی نیست. باید به‌طور فوق‌العاده در کار خود کامل باشید. ‏اما هنگامی‌که شما می‌توانید بگویید در اصول بسیار خوب هستید، فاکتور جذابیت شماست که شما را از بقیه جدا می‌کند.

در طول این سال‌ها، چند تا از اصول جذاب بودن را فهمیدم که شما را به فعالیت تشویق می‌کند:

  • لبخند

لبخند بزنید. موقع راه رفتن، نگاه کنید و حتی چند لحظه لبخند کوتاهی بزنید. مردم در سالن و یا موقع ناهار به شما خوش‌آمد می‌گویند.

این تأثیری است که شما بر اطرافیانتان می‌گذارید. ارتباطات خوب فقط با لبخند شما آغاز می‌شود.

نکاتی فوق‌العاده برای بیشتر جذاب بودن

بیشتر جذاب بودن

جذاب بودن

مروزه کلمه‌ای که در بین خیلی از کارآفرینان شنیده می‌شود “سخت‌کوشی” است. 

ما این عبارات را این‌طور معنا می‌کنیم؛ سخت کار کردن در زمان طولانی در هر چیزی یا کار طولانی بدون اینکه انتظار چیزی را داشته باشیم.

به‌هرحال خیلی از مردم نمی‌دانند دو تفاوت بین”سخت‌کوشی“و نوع دیگر آن وجود دارد، داشتن یک زندگی پرتلاش و زحمت خیلی بهتر از کامل کردن اهداف است.

مؤسسه انگیزشی توماس، به دو نوع متفاوت در افراد “سخت‌کوش”در “تشکرهای هفتگی در دوشنبه”اشاره‌کرده که توضیحات آن‌ها در پائین آمده است.

سخت‌کوشی چیست؟ سخت‌کوش کیست؟

سخت‌کوشی چیست؟

سخت‌کوش کیست؟

سخت‌کوشی

سخت‌کوش

وقتی می‌فهمید که هستید، هدف خود را بزرگ‌تر از ترس تبدیل می‌کنید. 

وقتی می‌دانید که هستید، می‌دانید چه‌کارهایی باید انجام دهید، به‌جای اجازه از دیگران، خود از قبل می‌دانید چه‌کارهایی باید انجام دهید.

وقتی خود را بهتر بشناسید اعتمادبه‌نفس شما نیز بیشتر می‌شود، هدف خود را بهتر می‌فهمید و تأثیر بزرگ‌تری خواهی داشت.

6 قدم برای کشف خود واقعی درونتان

کشف خود واقعی درونتان

کشف خود واقعی درون

کشف خود

 

آیا می‌دانید 5 کاری که کارآفرینان موفق باید در آخر هفته انجام دهند؛ چیست؟ 

شما آخر هفته‌ها چگونه می‌گذرانید؟ چگونه مطمئن می‌شوید که وقت شما تلف نمی‌شود.

اگر مانند خیلی از مردم ‌دوست دارید، بخواهید آخر هفته‌ها را خواب باشید، داخل رختخواب باشید یا با تلویزیون دیدن وقت بگذرانید، تا اینکه لباس خود را بپوشید و برای شام به بیرون بروید. درست است؟

بله اکثر مردم به این صورت هستند اما کارآفرین‌ها این‌گونه نیستند.

کارآفرینان موفق آخر هفته‌ها چه می‌کنند؟

کارآفرینان موفق

کارآفرین موفق

کارآفرینان

 

 

 


سه شنبه 96 فروردین 8 , ساعت 10:20 عصر

اگر کارآفرین هستید و یا می‌خواهید گام در معرکه کارآفرینی بگذارید، این مقاله کمک زیادی به شما می‌کند. 

وقت خودتان را با نگرانی در ایجاد تعادل بین کار و زندگی یا دنبال بهترین بودن خودتان تلف نکنید. رمز و رازهای تقلبی یا مهره‌هایی از هیچ ساخته می‌شوند، کسب‌وکاری را راه نمی‌اندازند چه برسد به اینکه سرمایه بانکی را ایجاد کنند.

در غیر این صورت بیست سال بعد که از خواب بیدار می‌شوید آدمی فقیر، عصبی هستید و خود را برای بحران میان‌سالی آماده می‌کنید.

در ادامه چهار رمز کاری مفید را می‌بینید که می‌توانید از آری گلد بیاموزید:

4درس کارآفرینی توسط آری گلد

درس کارآفرینی توسط آری گلد

درس کارآفرینی

آری گلد

 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ