سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کمترین حقى که از خداى سبحان بر گردن شماست این که از نعمتهاى او در راه نافرمانى‏اش یارى نباید خواست . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 96 آبان 24 , ساعت 12:5 صبح

اگر می خواهید با بهبود فردی در آینده به جایگاه متفاوت تر از امروزتان دست یابید، متفاوت تر از گذشته تان عمل کنید.

 

آنچه می خواهید بشوید بسیار مهمتر از آن چیزی است که شده اید. سوال مهم در شغلتان این نیست که “من چه کاره هستم؟” بلکه سوال مهم اینست که “من می خواهم چه کاره شوم؟”. بودن و شدن دو موضوع بسیار نزدیک و در هم تنیده ای هستند.

اغلب آنچه را که هم اکنون به دست آورده اید، در گذشته زندگیتان می خواستید “بشوید”.تمام آن جایگاهی که در امروز زندگی خود قرار دارید ناشی از طرز تفکر شما در گذشته ی نه چندان دور شماست.

 بهبود فردی مهمترین عامل موفقیت

بنابر این تا زمانی که شما نوع تفکر خود را تغییر نداده اید و نگرشتان را به زندگی و محیط و اتفاقات اطراف تغییر نداده اید، مطمئن باشید به چیز جدیدی در زندگی به دست نخواهید آورد.

 

اصلا به اینکه چقدر با جایگاه ایده آل خود فاصله دارید توجه نکنید؟ اصلا به اینکه در چه موقعیت مکانی و زمانی زندگی می کنید، توجه نکید.اصلا به اینکه راه رسیدن به جایگاه مورد نظرتان را نمی دانید، فکر نکید.

این موضوع که مسیر چقدر ممکن است سخت و دشوار باشد و یا چه مشکلاتی در سر راه شما را غافلگیر خواهد کرد، هم مهم نیست.

 

فقط مهم این است که شما می خواهید به چه جایگاهی برسید و چقدر رسیدن به آن موفقیت برایتان مهم است. این جایگاه می تواند درآمد مالی، موقعیت شغلی، خانوادگی، عاطفی، تحصیلی یا هزاران جایگاه ایده آل شما در زندگیان باشد.

 

ابتدا آن جایگاه را طور واضح و روشن برای خود مشخص نمایید. سپس روی بهبود فردی خود، کار کنید و خودتان را ارتقاء دهید.

باور کنید با بالاتر بردن شخصیت درونی و کسب مهارت های لازم با سرعتی باور نکردنی به جایگاه مورد نظر خود خواهید رسید.

بهبود فردی مهمترین عامل موفقیت است

حالا بیایید یک مثال بزنیم.فرض کنیم که از شغلی که الان دارید راضی نیستید و می خواهید شرایط را بهتر کنید.اگر ازموقعیت شغلی خود راضی نیستید سعی کنید مهارت های خود را بالا ببرید تا مجموعه تان بیشتر به شما احساس نیاز کند.

 

به جای اینکه از همکاران خود گله مند باشید یا از رفتار تبعیض آمیز رئیستان شکایت کنید، بهتر است بیشتر روی بهبود فردی خود تمکز کنید و توانایی های خود را افزایش دهید.

چون آن گله و شکایت ها اگر قرار بود شرایط را بهتر کند، مدتها قبل باید این اتفاق رخ می داد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ