سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دروغ نگفتم و دروغ نشنودم ، و گمراه نشدم و کسى را گمراه ننمودم . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 96 اسفند 6 , ساعت 1:34 عصر


جملات زیبا در مورد زندگی خوب و دوست داشتنی

جملات زیبا ، متن های زیبا و سخنان حکیمانه می تواند برای ما انرژی بخش باشد و هم اینکه در خیلی از موارد راهگشای عملکردهای مثبت تر و بازدهی بالاتر برای ما خواهد بود.

این جملات زیبا و سخنان حکیمانه در مورد زندگی یا هر مورد مهم دیگری باشد می تواند تجلی بخش زیبایی های زندگی برای انسان ها باشد.

این گفته های زیبا  و جملات زیبا معمولا ناشی از یک سری تجربه های فردی و گروهی است که از نسلی به نسل دیگر منتقل گردیده تا به ما رسیده است.

علاوه بر این جملات زیبا در آیین ها و فرهنگ های مختلفی نیز وجود دارد که با مطالعه آن ها می توانیم نگرش جدید و بهتری برای دستیابی به موفقیت در زندگی داشته باشیم. در حقیقت این گفته های زیبا چراغ راهی برای آینده روشن خواهند بود.

 
لیست بهترین جملات زیبا در مورد موضوعات مختلف که قصد داریم با هم در ادامه مرور کنیم:

 زندگی زیباست

    جملات ناب و  سخنان زیبا در مورد زندگی
    جملات زیبا در مورد زن
    جملات زیبا در مورد شخصیت
    جملات زیبا برای دوست
    سخنان حکیمانه و متن های زیبا در مورد زندگی خوب
    جملات زبیا در مورد دوست داشتن
    جملات امیدوارکننده به زندگی ( جملات زیبا درباره امید به زندگی )
    جملات زیبا در مورد شاد بودن
    جملات زیبا در مورد عشق
    جملات روانشناسی زیبا


چرا نگران چیزهایی هستید که از عهده تغییر دادنشان بر نمی آیید؟ رها کنید و به پیش بروید، چون زندگی منتظ شما نمی ماند.

روش من در زندگی بسیار ساده است. با من خوب رفتار کن آنگاه خواهی دید که من با تو بهتر رفتار خواهم کرد.

تنها بودن در زندگی خیلی بهتر از آن است که با کسی وقت بگذرانید که ذهن شما را پر از شک  و تردید کند.

تنها یک دروغ کافی است تا اعتماد کسی نسبت به شما سلب شود. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که همیشه رک و صادق باشید و حرف حقیقت را به زبان آورید.

در زندگی جدایی ها سخت و آزار دهنده است ولی از دست دادن کسی که به شما احترام نمی گذارد، در واقع منفعت هست نه ضرر.

اگر کسی قدر حضورتان را نمی داند، کاری کنید که قدر غیبت شما را بداند.


یکشنبه 96 اسفند 6 , ساعت 1:25 عصر


برای تقویت حافظه چه باید کرد

تقویت حافظه قوی برای درس خواندن و یا به صورت کلی بستگی به سلامت و سلامت مغز شما دارد. چنین چیزی به عنوان حافظه بد وجود ندارد، و هر کسی می تواند حافظه خود را تقویت کند، تا زمانی که از دست دادن حافظه به عنوان یک وضعیت پزشکی رنج می برید.

اگر می خواهید سبب تقویت حافظه خود شوید، تعدادی از راهکارها وجود دارند که می توانید انجام دهید. یک حافظه قدرتمند می تواند به شما در مدرسه، شغل و زندگی کمک کند.  تقویت حافظه کمک می کند تا سریع تر یاد بگیریم، و یادگیرندگان همیشه در الویت هستند و پول و مزایای بیشتری می گیرند.

 
جدول محتوای راه های تقویت حافظه:
برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )
برای تقویت حافظه چه بخوریم
تقویت حافظه برای درس خواندن
بهترین داروی تقویت حافظه

 
برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

راههای تقویت حافظه به صورت های گوناگون و با توصیه های مختلفی از طرف متخصصان انجام شده است. به طور کلی شما اگر بدانید برای تقویت حافظه چه باید کرد می توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود به یک حافظه قوی دست یابید.

در واقع شما با دانستن این نکات کوچک اما کاربردی می توانید در طولانی مدت نتایجی بگیرید که تفاوت محسوس و قابل ملاحضه ای در تقویت حافظه شما خواهد داشت.

 

برای اینکه بدانیم چگونه حافظه را تقویت کنیم لازم است از نکات زیر مطلع باشیم:

 
1 . درمان فراموشی و تقویت حافظه با ورزش

ورزش مغز شما را تشویق می کند تا با ایجاد تحریک سلول های عصبی، با تقویت اتصالات و حفاظت از آنها از آسیب، به ظرفیت مطلوب کار کند.

سلول های عصبی در طول تمرین، پروتئین های شناخته شده به نام های نوروتروف را آزاد می کنند. به طور خاص، فاکتور نوروترفیک مغز (BDNF)، باعث ایجاد بسیاری از مواد شیمیایی دیگر است که سلامتی عصبی را افزایش می دهد و به طور مستقیم از توابع شناختی، از جمله یادگیری بهره مند می شود.

تحقیقات سال های اخیر که در مورد میمون ها منتشر شده در علوم اعصاب همچنین نشان داد که ورزش منظم نه تنها جریان خون را به مغز بهبود می بخشد، بلکه باعث شد تا میمون ها دو بار به سرعت به عنوان میمون های بدون تمرین یاد بگیرند.

برای به حداکثر رساندن تمرینات، یک برنامه جامع را پیشنهاد می شود که شامل تمرینات پرش با شدت بالا، تمرین قدرت، کشش همراه با حرکت متناوب منظم است.

راههای تقویت حافظه
2 . توقف انجام همزمان چند کار باهم

چند وظیفه ای بودن و انجام همزمان چند کار ممکن است شما را آهسته کند، شما را به اشتباهات گرفتار و فراموشی را زیاد کند.

تحقیقات نشان می دهد که شما در حقیقت حدود هشت ثانیه نیاز دارید تا یک تکه اطلاعات را به حافظه خود برساند. بنابراین اگر شما در حال صحبت کردن با تلفن خود هستید و کالاهای خود را در هنگام حمل کلید های خود قرار داده اید، به خاطر آوردن جایی که آنها را گذاشته اید کمی مشکل تر خواهد شد.

 
3 . افزایش حافظه با خواب مناسب

تحقیقات دانشگاه هارواد نشان می دهد که خواب مناسب و کافی می تواند تا 33 در بر افزایش عملکرد حافظه و تقویت حافظه انسان تاثیرگذار باشد.

در واقع، یک شب تنها از خوابیدن چهار تا شش ساعت می تواند توانایی شما را در روز بعد به طور موثر، مفید واقع شود.

به نظر می رسد فرآیند رشد مغز یا پیدایش عصبی، توانایی مغز شما برای کنترل رفتار، از جمله یادگیری و حافظه، را پایه ریزی کند.

پلاستیسیت زمانی اتفاق می افتد که نورون ها توسط حوادث یا اطلاعاتی از محیط زیست تحریک می شوند. با این حال، از دست دادن خواب و خواب باعث بیان چندین ژن و محصولات ژنی می شود که ممکن است برای پلاستیک سیناپسی مهم باشد.
همانطور که می تواند مد نظر باشد، این امر در مورد نوزادان صادق است و تحقیقات نشان می دهد که خوابیدن می تواند موجب تقویت مغز نوزاد شود.


یکشنبه 96 اسفند 6 , ساعت 1:23 عصر

این داستان در اوج نا امیدی انگیزه ای دو چندان در من ایجاد کرد. به عبارت دیگر همان چیزی را که به آن نیاز داشتم به من داد.

یکی از آن روزهایی بود که احساس می کردم بار دیگر شکست خورده ام احساس می کردم یک بازنده واقعی هستم
و باید به فکر شغل دیگری باشم! من هفته ها کار کردم و بسیار زحمت کشیدم تا به انجام یک معامله بزرگ اطمینان حاصل کنم این قرارداد خرید، بسیاری از مشکلات زندگی مرا حل می کرد. همه چیز به نظر خوب می رسید و بعد از چند هفته کار سنگین اکنون منتظر نتیجه بودم و با همکارانم درباره این موفقیت بزرگ صحبت می کردیم، حتی برای خرج کردن پاداشی که از این قرارداد عایدم می شد هم برنامه ریزی کرده بودم.

زنگ تلفن به صدا در آمد مشتری مورد نظر پشت خط بود، قرار بود معامله را نهایی کنیم و من هم با خوشحالی گوشی را برداشتم و منتظر بودم بگوید پول را واریز می کند ولی چیزی که او به من گفت می توانست دارایی شرکت را نابود کند. او به من گفت فقط نیمی از کالایی که دریافت کرده است مورد قبول واقع شده است و پولی بابت این قرار داد پرداخت نخواهد کرد.

گویی دنیا روی سرم خراب شده بود من آنقدر روی این مشتری بزرگ متمرکز شده بودم که از مشتریان دیگر شرکت غافل شده بودم و می دانستم که نه تنها این مشتری را از دست داده ام بلکه درآمد دیگری هم نخواهم داشت و هزینه زیادی هم روی دستم مانده بود.

گویی دنیا روی سرم خراب شده بود. نتوانستم پشت میزم بشینم، از اتاق بیرون رفتم به سمت دستگاه قهوه رفتم تا قهوه ای بخرم.

خانم نظافت چی در حال تمیز کردن دستگاه قهوه ساز بود. روی یک صندلی نشستم احساس مزخرفی داشتم.

- روز بدی داشتی؟

خانم نظافت چی در حالی که به من نگاه می کرد این را پرسید

من از این حرف او تعجب کردم در حالیکه به او خیره شده بودم گفتم:

- آره واقعا حق با شماست

او پرسید:

- موضوع جستجو چیه؟

او خانمی بود با نگاهی مهربان و مادرانه. من سالها بود که او را آن دور و بر می دیدم اما حتی یک کلمه هم با او صحبت نکرده بودم. ولی ناگهان متوجه شدم داستان خودم را تمام و کمال برای او تعریف کرده ام. با اشتیاق به من گوش داد تمیز کردن ماشین قهوه را تمام کرد، آنگاه گفت:



عادت افراد موفق

- این حرف ها منو به یاد پدرم انداخت. او هم مانند تو یک فروشنده بود اما مانند تو آنقدر ها هم خوش شانس نبود که برای خودش اتاقی در یک شرکت بزرگ داشته باشد. بلکه از شهری به شهر دیگر می رفت و همیشه با یک ساک بزرگ در حال مسافرت بود. چند هفته ناپدید می شد و با یک ساک خالی و مقداری پول بر می گشت و با مهربانی تک تک ما را در آغوش می کشید.

من به او نگاه کردم، نمی دانستم منظورش از این حرف ها چیست. او ادامه داد:

- اما اوقاتی هم بود که پدرم نمی توانست چیزی بفروشد از شهری به شهر دیگر رفته بود ولی با دست خالی برگشته بود. یکی از آنها قبل از کریسمس بود و او به ما که آن موقع بچه های کوچکی بودیم می گفت که از هدیه کریسمس خبری نیست و باید به هدایایی کوچک قناعت می کردیم. ما خیلی ناراحت شدیم بعد از این همه انتظار دیگر خبری از هدیه کریسمس نبود. او ما را دور هم حمع کرد و داستانی برای ما تعریف کرد که من هیچگاه آن داستان را فراموش نمی کنم. او از همه ما پرسید شما چه حیوانی را دوست دارید. پاسخ من گربه بود برادر بزرگترم سگ ها را دوست داشت و برادر کوچکترم هم عاشق اسب های کوتوله بود. بعد او پرسید آیا می خواهید بدانید من چه حیواناتی را تحسین می کنم؟ و البته پاسخ ما مثبت بود. او مورچه ها، زنبور های عسل و عنکبوت ها را تحسین می کرد.

من ابرو هایم را بالا انداختم و به خانم نظافت چی نگاهی کردم و او لبخندی زد و ادامه داد.

- البته در آن لحظه ما با او موافق نبودیم چرا او باید از این حشرات خوشش بیاید آنها نیش می زنند، گاز می گیرند یا زشت هستند. وقتی این را از پدرم پرسیدم او چیزی گفت که نظرم درباره این حشرات عوض شد.

او گفت زنبور عسل را دوست دارم چون وقتی که یک خرس کندوی آنها را خراب می کند و عسل آنها را می دزد، آنها کندوی خود را بازسازی می کنند و عسل بیشتری تولید می کنند و او مورچه ها را دوست داشت چون اگر همان خرس لانه آنها را خراب می کرد بلافاصله لانه خود را از نو می سازند. یک ماموریت گروهی جدید برای یک هدف مشترک و او عنکبوت ها را دوست داشت چون وقتی که تار عنکبوتشان از بین می رود به سرعت آنرا ترمیم می کنند یا یک تار جدید می تنند محکمتر از قبلی.

پدرم درسی را که ار این حشرات کوچک آموخته بود به ما یاد داد. جهانی که ما را در بر گرفته گاه چیزی را که مدت ها برایش زحمت کشیده ایم و با دقت فراوان ساخته ایم به لحظه ای ویران می کند اما اگر ما آماده باشیم که دوباره از صفر شروع کنیم هیچ چیز جلو دار ما نیست و بالاخره نتیجه ارزشمندی بدست خواهیم آورد. فقط باید از نو شروع کرد هر بار از دفعه قبل بهتر.

سپس خانم نظافت چی سری تکان داد و بلند شد چرخ دستی اش را هل داد و از من دور شد.

من مدتی آنجا نشستم و به آنچه که او گفته بود فکر کردم. سپس بلند شدم و به سمت دفتر کارم رفتم و شروع به کار کردم اما این بار با امید و شور و شوق بیشتری کار می کردم و خود را برای چک بعدی آماده می کردم.


شنبه 96 اسفند 5 , ساعت 1:27 عصر

عادت افراد موفق منحصر به خود آن ها است و بعضی افراد که دنیا را تغییر داده اند عادت های خاص خودشان را داشته اند.

اغلب اوقات هر مطلب یا کلیپی که می بینم پر از حرف های اغواکننده و وعده های بالا است. اما، چه تعدادی از آنها واقعا این طور هستند؟ چه تعدادی فقط حرف آن را می زنند؟

من فکر می کنم خیلی از مردم باید آرامش خود راحفظ کنند و از اینکه خودشان را به عنوان بزرگترین فریبنده معرفی کنند وقتی در ساحل قدم می زنند و از بهار لذت می برند، بپرهیزند. فریفتن هم معنی سخت کار کردن، تعهد واقعی نیست.

در ادامه برای شما پنج عادت افراد موفق آورده شده که معنای درست سخت کوشی را درک کرده اند و به موفقیت رسیده اند:

 

  1. آنها فراموش نمی کنند از کجا آمدند (اولین عادت افراد موفق)

افرادی هستند که سخت کار می کنند و هیچ وقت در کار خود، شروع خود یعنی زمانی که کسی آنها را جدی نمی‏گرفت، را فراموش نمی کنند. به خاطر این عادت شخصیت تواضع و پیشرفت مداوم، آنها به سمت بالا حرکت می‏کنند و به اهدافشان می رسند.

افراد مغرور به این عادت افراد موفق توجهی نمی کنند برای اینکه از بالا نگاه می کنند. افراد سخت کوش به یاد می آورند از کجا آمدند و برای آن قدردانی می کنند. آنها نمی دانند به گذشته آنها شکل داده است و اجازه داد تا شخصی شوند که الآن هستند، که این به نفع همه جامعه و خود آن ها است.

فروتنی در پائین اما بلند مرتبه است، از ریشه است که همه خوبی ها به گیاه می رسد. بیل گیتس ثروتمند ترین مرد جهان نیز عادت افراد موفق را دارد.

عادت های مهم افراد موفق

  1. افراد موفق عادت به گذشت کردن دارند

بعضی مردم فکر می کنند شش ماه تا یکسال زمان می برد تا با خودگذشتگی و فداکاری به آنچه می خواهند برسند و بعد راحت شوند و از فایده های آن لذت ببرند.

من می دانم که مردم برای اینکه یک بار به نقطه خاص خود در موفقیت برسند، آزادی و فرصت های بیشتری دارند، اما مقداری ازخودگذشتگی همیشه نیاز است.

افراد ثروتمند غنی نیستند به خاطر اینکه آنها پول زیادی دارند، آنها غنی هستند به خاطر اینکه می دانند چطور با پول و قربانی کردن چیزهای مادی باید کار کنند تا چیزهای بزرگتر را بسازند.

سختی گذشت کردن خیلی دور از دسترس نیست، برای اینکه آن ها می دانند چه قصدی دارند. بصیرت و هدف آن ها بهتر از هر لذت کوتاه مدتی می باشد.

7 عادت روزانه افراد موفق

  1. افراد موفق هر روز یاد می گیرند

افراد موفق می دانند دانش بزرگتر از قدرت آنهاست. شما می توانید پول یا دارایی نداشته باشید، اما اگر به جای خود باور و علم داشته باشید، هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند.

اگر شما بخواهید یک فرد واقعاً سخت کوش از خود بسازید، باید آموزش به خودتان را تبدیل به زبان دوم خود کنید.

عادت کنید بخوانید، گوش کنید و تمرین کنید. هر گونه اطلاعاتی که شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد را جذب کنید.

خیلی از مردم از ریسک ها می ترسند. در واقع، دنیا خودش هم ترسناک است، که به همین خاطر ما از آن بهره مند هستیم.

شما باید فرصت حرکت رو به جلو را قبول کنید و چیزهای جدید یاد بگیرید. شما می توانید ببازید ولی می توانید برنده هم باشید.

افرادی که وجود خود را به سخت کوشی عادت می دهند، می دانند که ریسک و ترس بخشی از زندگی است.

به عبارت دیگر، آنها مواقع تصمیم گیری، باهوش و منطقی هستند برای اینکه نمی خواهند کار خود را خراب کنند. به عبارت دیگر، آنها می دانند هر باری که به مرحله بعد می روند باید عادت به ریسک کنند.

عادت روزانه افراد موفق

ریسک ها را قبول کنید، اگر برنده باشید خوشحال خواهید شد. اگر بازنده باشید، عاقل تر خواهید شد.

  1. آنها دیگران و رؤیاهایشان را تشویق می کنند (بهترین عادت افراد موفق)

سخت کوشی و ازخودگذشتگی از کامل ترین فعالیت هاست برای اینکه پیشرفت را به وجود می آورد و باعث رشد ما می شود. سخت کوشان واقعی فواید رفتن به رؤیاهای خود را می دانند و دیگران را نیز به همان صورت حمایت می کنند.

شما اغلب از افرادی حمایت می شوید که سخت کار می کنند برای اینکه آنها می دانند چقدر طول می کشد و همه چیز مهم است. سخت کوشان می خواهند دیگران نیز موفق شوند. هر سخت کوش واقعی یک دلسوز واقعی هم است.

شما هر روز چگونه تلاش می کنید؟ کدام عادت افراد موفق را دارید که فکر می کنید تاثیر زیادی در زندگی شما داشته است؟ افکار و عادت های خود را بنویسید.


<   <<   6   7      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ