سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فراخ سینگى و بردبارى دست‏افزار سرورى است و سالارى . [نهج البلاغه]
 
جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:54 عصر

نر شاد زیستن الزاما پیدا کردن دلایلی بزرگ برای شادی نیست. گاهی بهانه‌های کوچک قدرت بیشتری دارند؛ چراکه دسترسی به آنها ساده‌تر است و نیاز به پیچیدگی خاصی ندارند. این نگاه ماست که تعیین‌کننده است. با اندکی خلاقیت، می‌توان از دل رویدادهای ساده‌ی روزانه، دلایلی برای شادی پیدا کرد. این مقاله با طرح 10 ایده‌ی کوچک، راه خوشحال بودن را به شما یاد می‌دهد.

حتما بخوانید:

    چطور نارضایتی از زندگی را کنار بگذاریم؟
    اهمیت خوشحالی در محل کار و عوامل موثر بر ایجاد آن
    داشتن روحیه شاد با 6 توصیه‌ای که حال‌تان را خوب می‌کند

1. فعالیت‌های فرهنگی انجام دهید

به‌دلیل غنای فرهنگ در کشور ما، فعالیت‌های فرهنگی از تنوع خاصی برخوردار هستند. سَمَن‌ها و مؤسسه‌های مختلفی در اقلیم‌های ایران مشغول‌به‌کار هستند که می‌توان به‌طور داوطلبانه به آنها ملحق شد. ساده‌ترین شکل فعالیت فرهنگی، رفتن به موزه، سینما و تئاتر است. در بررسی انجام‌شده روی 50000 بزرگ‌سال در نروژ، داده‌ها نشان داد افرادی که در فعالیت‌های فرهنگی شرکت می‌کردند، به‌مراتب شادتر بودند و علائم اضطراب و نیز علائم افسردگی در آنها کمتر به چشم می‌خورد.

جالب است که بر مبنای داده‌های این پژوهش، مردان جذب فعالیت‌های حسی و منفعلانه (همچون موزه‌گردی، نمایشگاه‌های هنری، کنسرت و تئاتر) می‌شوند و خانم‌های از فعالیت‌های مشارکتی و فعالانه (دورهمی، آواز خواندن، گردش و رقص) لذت می‌برند.
2. خاطرات روزانه‌ی خود را بنویسید

کارهای کوچکی که فکر نمی‌کردید شما را خوشحال‌تر کنند- یادداشت خاطرات روزانه


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:46 عصر

شکرگزاری همیشه موجب به دست آوردن و دریافت نعمت های بیشتر و بزرگتر است. به خصوص عادت برای انجام شکرگزاری روزانه می تواند بسیار مفید و موثر باشد.

اما شاید این امر برایتان دشوار و دور از ذهن به نظر برسد. به کمک راهکارهای زیر می توانید به آسانی به تاثیر شکرگزاری در زندگی خود پی ببرید و از آن بهره ببرید.

  1. شکرگزاری برای هرچیزی که دارید

مربی وودن اهمیت شکرگذاری را این گونه می گوید: آزادی از روی اشتیاق باعث آشتی از درون می شود. او همچنین این را هم می گوید: راز بزرگ در زندگی این است که بتوانیم برای چیزهایی که داریم شکرگزار باشیم. مربی وودن ما را تشویق می کند تا برای چیزهایی که می خواهیم را به دست بیاوریم تلاش خود را بکنیم، مثل زندگی مان، زیبایی جایی که در آن زندگی می کنیم و دوست داشتن دوستان و خانواده مان.

شکرگزاری چیست

  1. شکرگزاری روزانه داشته باشید

علم ثابت کرده شکرگزاری روزانه سلامتی شما را بیشتر می کند. تحقیقات قبلی که نشان دادند سلامتی جسمی با شکرگزاری ارتباط دارد، نشان دادند میزان استرس را پائین می آورد و باعث خواب بهتر می شود.

دکتر مورگان در این زمینه می گوید؛ تحقیقات ما ارتباط قوی بین شکرگزاری و سه معیار رفاه، شامل؛ رضایت از زندگی، شادی روح و تأثیرات مثبت، را نشان می دهند.

ایده شکرگزاری روزانه مداوم، همراه با حرکات مختلف که برای گسترش ذهن خود انجام می دهید (مثل مراقبه و انجام حرکات یوگا) از لحاظ تئوریک بسیار شگفت انگیز است و قدرت زیادی برای شما به وجود می آورد.

شکر کردن روزانه درمقابل کار کردن فشرده قراردارد و فقط به یک قلم و چند لحظه آرامش احتیاج دارد. شما هرجایی می توانید این کار را ادامه دهید. باعث تقویت روحیه شما می شود و بدون اینکه از کسی انتظار داشته باشید شاداب و سرزنده شوید.


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:46 عصر

سخنان بزرگان در زمینه های مختلف می تواند برای دیگر انسان ها راه گشا و چراغی برای ادامه مسیر راه باشد. سخنان ناب و سخنان زیبا همیشه در صحبت ها و کتاب های انسان های فرهیخته وجود دارد.

گاهی این سخنان حکیمانه به صورت سخنان پند آموز هستند که می توان از آن سخن های زیبا تجربه ای آموخت و تجربه های گذشتگان را خود تجربه نکرد.

در واقع انسان های با هوش و با ذکاوت از تجربه های بزرگان استفاده می کنند و خودشان سعی نمی کنند تا آن اتفاقات را خودشان تجربه کنند.

 

دسته بندی سخنان ناب بزرگان در مورد موضوعات مختلف:

 

 

سخنان بزرگان درباره زندگی

سخنان ناب و زیبا


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:45 عصر

دانستن راه ثروتمند شدن سریع در جوانی آرزوی بسیاری از انسان هاست. با در نظر گرفتن عملکرد ثروتمندان و راهی که آن ها طی کرده اند می توان به نقاط اشتراکی در رفتار های آن ها دست یافت.

دور از انتظار نخواهد بود که اگر شما هم مهم ترین کارهای آن ها را برای ثروتمند شدن سرلوحه زندگی خود قرار دهید، در آینده ای نه چندان دور جزو گروه ثروتمندان خودساخته باشید.

 

بهترین درس های موفقیت  و راه ثروتمند شدن سریع در جوانی:

  1. شما میانگین 5 نفری می شوید که بیشترین وقت را با آنها می گذرانید

هر انسانی به طور میانگین، هم از نظر ثروتمند شدن و هم از نظر موقعیت اجتماعی میانگین 5 نفر از دوستان صمیمی و نزدیک خودش است که بیشترین زمان را با آن ها می گذراند. این افراد به طور ناخودآگاه و غیر مستقیم بر عملکرد فرد تاثیر می گذارند و او را سمتی خاص سوق می دهند.

  1. ثروتمند شدن به تنهایی خوشحالی نمی آورد

ولی پول می تواند این آزادی را به شما بدهد که چیزهایی بخرید که شما را خوشحال کند. خوشحالی واقعی از پرکردن وقت و روزهای شما به دست می آید که با اشتیاق آنها را دنبال می کنید.

من با مردم ثروتمندی که به طرز غیرباوری خوشحال بودند و با مردم فقیری که خیلی خوشحال بودند، روبه رو شدم. اینکه 20 میلیون یا 30 میلیون داشته باشید، ممکن است در لحظه شما را برای ثروتمند شدن خوشحال کند. ولی با قدردانی از چیزهایی که دارید، برای زنده بودن و برای روزی که داشته اید، احساس بهتر و چشم انداز بهتری خواهید  داشت.

ثروتمند شدن سریع

  1. رسیدن به هدف مهم تر از ثروتمند شدن سریع است

تونی رابینز به خوبی حرفی که می زند را می داند: موفقیت درباره هدف شما نیست، این است که شخصی می شوید که هدفش را می تواند کامل کند.

اکثر میلیونرها می گویند فقط به دست آوردن پول مهم نیست. مهم رشد شخصی شما است و اینکه در مهارتی که می توانید درآمد داشته باشید، پیشرفت کنید. خود سفر مهم تر از مقصد است.

و وقتی به مقصد خود رسیدید، سؤال شروع می شود، الان چطور؟ به خاطر این مهم است که بخواهید ادامه دهید و برای راهی که برای ثروتمند شدن آمده اید و به چیزی که رسیده اید، سپاسگزار باشید.

  1. در راه ثروتمند شدن مربی داشته باشید تا بتوانید رشد بیشتری داشته باشید

تقریباً اگر از هر شخص موفقی بپرسید می بینید که در مسیر خود مربی داشته اند.

بهترین مربی ها افرادی هستند که این مسیر کارآفرینی و ثروتمند شدن را خودشان طی کرده باشند و از فراز و نشیب های مسیر مطلع باشند. این افراد می توانند به شما کمک کنند تا در زمانی کمتر از آنچه آن ها طی کرده اند راه ثروتمند شدن سریع در جوانی را طی نمایید.


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:45 عصر

عادت افراد موفق منحصر به خود آن ها است و بعضی افراد که دنیا را تغییر داده اند عادت های خاص خودشان را داشته اند.

اغلب اوقات هر مطلب یا کلیپی که می بینم پر از حرف های اغواکننده و وعده های بالا است. اما، چه تعدادی از آنها واقعا این طور هستند؟ چه تعدادی فقط حرف آن را می زنند؟

من فکر می کنم خیلی از مردم باید آرامش خود راحفظ کنند و از اینکه خودشان را به عنوان بزرگترین فریبنده معرفی کنند وقتی در ساحل قدم می زنند و از بهار لذت می برند، بپرهیزند. فریفتن هم معنی سخت کار کردن، تعهد واقعی نیست.

در ادامه برای شما پنج عادت افراد موفق آورده شده که معنای درست سخت کوشی را درک کرده اند و به موفقیت رسیده اند:

 

  1. آنها فراموش نمی کنند از کجا آمدند (اولین عادت افراد موفق)

افرادی هستند که سخت کار می کنند و هیچ وقت در کار خود، شروع خود یعنی زمانی که کسی آنها را جدی نمی‏گرفت، را فراموش نمی کنند. به خاطر این عادت شخصیت تواضع و پیشرفت مداوم، آنها به سمت بالا حرکت می‏کنند و به اهدافشان می رسند.

افراد مغرور به این عادت افراد موفق توجهی نمی کنند برای اینکه از بالا نگاه می کنند. افراد سخت کوش به یاد می آورند از کجا آمدند و برای آن قدردانی می کنند. آنها نمی دانند به گذشته آنها شکل داده است و اجازه داد تا شخصی شوند که الآن هستند، که این به نفع همه جامعه و خود آن ها است.

فروتنی در پائین اما بلند مرتبه است، از ریشه است که همه خوبی ها به گیاه می رسد. بیل گیتس ثروتمند ترین مرد جهان نیز عادت افراد موفق را دارد.

عادت های مهم افراد موفق

  1. افراد موفق عادت به گذشت کردن دارند

بعضی مردم فکر می کنند شش ماه تا یکسال زمان می برد تا با خودگذشتگی و فداکاری به آنچه می خواهند برسند و بعد راحت شوند و از فایده های آن لذت ببرند.

من می دانم که مردم برای اینکه یک بار به نقطه خاص خود در موفقیت برسند، آزادی و فرصت های بیشتری دارند، اما مقداری ازخودگذشتگی همیشه نیاز است.

افراد ثروتمند غنی نیستند به خاطر اینکه آنها پول زیادی دارند، آنها غنی هستند به خاطر اینکه می دانند چطور با پول و قربانی کردن چیزهای مادی باید کار کنند تا چیزهای بزرگتر را بسازند.

سختی گذشت کردن خیلی دور از دسترس نیست، برای اینکه آن ها می دانند چه قصدی دارند. بصیرت و هدف آن ها بهتر از هر لذت کوتاه مدتی می باشد.

7 عادت روزانه افراد موفق

  1. افراد موفق هر روز یاد می گیرند

افراد موفق می دانند دانش بزرگتر از قدرت آنهاست. شما می توانید پول یا دارایی نداشته باشید، اما اگر به جای خود باور و علم داشته باشید، هیچ چیز نمی تواند شما را متوقف کند.

اگر شما بخواهید یک فرد واقعاً سخت کوش از خود بسازید، باید آموزش به خودتان را تبدیل به زبان دوم خود کنید.

عادت کنید بخوانید، گوش کنید و تمرین کنید. هر گونه اطلاعاتی که شما را به سمت اهدافتان سوق می دهد را جذب کنید.


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ