سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شاهان، حاکم بر مردم اند و دانشمندان، حاکم بر شاهان . [امام صادق علیه السلام]
 
جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 8:0 عصر

برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

راههای تقویت حافظه به صورت های گوناگون و با توصیه های مختلفی از طرف متخصصان انجام شده است. به طور کلی شما اگر بدانید برای تقویت حافظه چه باید کرد می توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود به یک حافظه قوی دست یابید.

در واقع شما با دانستن این نکات کوچک اما کاربردی می توانید در طولانی مدت نتایجی بگیرید که تفاوت محسوس و قابل ملاحضه ای در تقویت حافظه شما خواهد داشت.

 

برای اینکه بدانیم چگونه حافظه را تقویت کنیم لازم است از نکات زیر مطلع باشیم:

 
1 . درمان فراموشی و تقویت حافظه با ورزش

ورزش مغز شما را تشویق می کند تا با ایجاد تحریک سلول های عصبی، با تقویت اتصالات و حفاظت از آنها از آسیب، به ظرفیت مطلوب کار کند.

سلول های عصبی در طول تمرین، پروتئین های شناخته شده به نام های نوروتروف را آزاد می کنند. به طور خاص، فاکتور نوروترفیک مغز (BDNF)، باعث ایجاد بسیاری از مواد شیمیایی دیگر است که سلامتی عصبی را افزایش می دهد و به طور مستقیم از توابع شناختی، از جمله یادگیری بهره مند می شود.

تحقیقات سال های اخیر که در مورد میمون ها منتشر شده در علوم اعصاب همچنین نشان داد که ورزش منظم نه تنها جریان خون را به مغز بهبود می بخشد، بلکه باعث شد تا میمون ها دو بار به سرعت به عنوان میمون های بدون تمرین یاد بگیرند.

برای به حداکثر رساندن تمرینات، یک برنامه جامع را پیشنهاد می شود که شامل تمرینات پرش با شدت بالا، تمرین قدرت، کشش همراه با حرکت متناوب منظم است.


جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:58 عصر

افسردگی (اختلال افسردگی عمده) یک بیماری معمول و جدی پزشکی است که تاثیر منفی بر احساس شما، نحوه فکر کردن و نحوه رفتار شما می گذارد.

افسردگی احساس غم و اندوه و یا از دست دادن علاقه به فعالیت های یک بار لذت می برد. این می تواند منجر به مشکلات مختلفی از لحاظ احساسی و جسمی شود و توانایی فرد در کار و در خانه را کاهش دهد.

پژوهش های حاضر نشان می دهد که افسردگی به وسیله ترکیبی از عوامل ژنتیکی، بیولوژیکی، محیطی و روانی ایجاد می شود.

افسردگی شدید می تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در بزرگسالی آغاز می شود. در حال حاضر افسردگی در کودکان و نوجوانان به رسمیت شناخته شده است، هرچند گاهی اوقات با تحریک پذیری برجسته تر از خلق و خوی کم می شود. بسیاری از اختلالات خلقی و اضطراب مزمن در بزرگسالان به عنوان سطح بالای اضطراب در کودکان شروع می شوند.

افسردگی شدید، به خصوص در افراد میان سن و یا سالمند، می تواند با سایر بیماری های جدی پزشکی مانند دیابت، سرطان، بیماری های قلبی و بیماری پارکینسون همراه باشد.

این شرایط اغلب بدتر از زمانی است که افسردگی وجود دارد. گاهی اوقات داروهایی که برای این بیماریهای جسمی مصرف میشوند ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند که باعث افسردگی می شوند.

یک پزشک در درمان این بیماری های پیچیده می تواند به بهترین راهکار درمان کمک کند.علایم افسردگی
علایم افسردگی
 
علایم افسردگی ( نشانه های افسردگی )

نشانه های افسردگی در افراد مختلف متفاوت هستند ولی علائم افسردگی شدید می تواند شامل موارد زیر باشد. اگر یک فرد در بیشتر روزها، تقریبا هر روز، حداقل دو هفته، علائم و نشانه های زیر را تجربه کرده باشد، ممکن است از افسردگی رنج ببرد:


جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:57 عصر

در ادامه 10 راز بزرگ پولدار شدن ازنظر وارن بافت آمده است:

    سودهای خود را سرمایه‌گذاری مجدد کنید

شما وقتی اولین بار درآمد به دست می‌آورید، ممکن است وسوسه شوید که آن را خرج کنید. این کار را نکنید، در عوض، آن را دوباره سرمایه‌گذاری کنید.

وارن بافت یاد گرفت این کار را در اوایل می‌شود انجام داد. در مدرسه راهنمایی، او و دوستش یک ماشین پین بال برای اجناس مغازه خریدند.

10 راز بزرگ پولدار شدن
راز بزرگ پولدار شدن
پولدار شدن

 


اگر در کسب‌وکار خود صداقت را مدنظر داشته باشید می‌توانید به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنید.

حدود چند سال پیش، یکی از مشتریانم در رابطه با نرم‌افزار مبلغی را پیشاپیش برای تغییرات کاربرد نرم‌افزار پرداخت کرد. مشکلی پیش نیامد تا اینکه مشتری نظر خود را تغییر داد.

منظور این نیست که مشتری تصمیم به تغییر موضوع اصلی گرفته باشد. بلکه مشتری تصمیم گرفت تا پروژه را با شرکت دیگری با کمی ریسک اجرا کند.


صداقت باعث موفقیت می‌شود

سه جنبه اصلی ذهن قدرتمند وجود دارند: احساس، اعتماد و رفتار. آن‌ها به شما کمک می‌کنند آدم منعطف‌تر باشید.

    احساسات

برای داشتن ذهن قدرتمند، باید واقعاً از احساسات خود آگاه باشید. وقتی می‌دانید چه احساسی دارید، می‌دانید ممکن است این احساسات چه تأثیری بر تصمیم‌گیری شما بگذارند.

وقتی برای یک معامله بزرگ مذاکره می‌کنید یا ارائه‌ای برای یک جلسه دارید، ذهن قدرتمند به شما کمک می‌کند بدانید احساس شما چیست.
سه ترکیب اصلی ذهن قدرتمند

چرا ما آن‌طور که می‌خواهیم مانند افراد موفق زندگی نمی‌کنیم؟ برای این است که پر از بهانه هستیم به‌جای اینکه به سمت اهدافمان فعالیت کنیم.

افراد موفق برای تسلیم شدن بهانه نمی‌آورند، فقط دلیلی برای موفقیت می‌آورند.

آن‌ها نا‏امیدانه نمی‌نشینند و سرنوشت بد و فقیر خود را نفرین نمی‌کنند.
افراد موفق از چه کارهایی دوری می‌کنند؟

کلمات شما ذهن شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، با گفتن روزانه جملات مثبت برای شاد شدن مطمئناً شما شادتر خواهید بود.

آیا فکر می‌کند شخص خوشحالی هستید؟ مطمئناً آدم‌های خوشحال منتظر نمی‌مانند تا خوشحالی آن‌ها را پیدا کند.

در عوض مثبت اندیشی و خوشحال شدن را خودشان به وجود می‌آورند. آن‌ها می‌دانند جملات مثبت بهترین ابزار برای شاد کردن دیگران و نیز شاد شدن خودشان هستند.


جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:56 عصر

آیا شما ویژگی های لازم را برای پیوستن به جمع مدیران موفق را دارید؟

مهم است که گرما و قدرت خود را تجسم کنید به خاطر اینکه واقعاً درگیر و شیفته مردم اطراف خود هستید.

این به آن‌ها کمک می‌کند احساس کنند مرتبط با کار هستند، حمایت می‌شوند و برای کار با شما، وقتی شما مدیر هستید، هیجان‌زده‌اند.

اعتمادبه‌نفس و ارتباطات دو چیز حیاتی برای مدیران موفق هستند. در موقع ارتباطات، مهم این است که خوب گوش دهید تا ارتباط مؤثر برقرار کنید.
ویژگی های مدیران موفق
مدیران موفق
ویژگی مدیران موفق

 

اگر بدانیم چگونه شاد باشیم و شاد زندگی کنیم، می‌توانیم روزهای شاد بیشتری را در زندگی تجربه کنیم.

برای شاد بودن باید نکاتی کوچک اما کاربردی را رعایت کنیم.
چگونه شاد باشیم؟
شاد باشیم

چیزی که شما باید برای پول درآوردن و رسیدن به آزادی مالی باید بدانید، اسم دیگر آن برنامه‌ریزی برای خارج شدن از بدهی اشت.

اگرچه منابع مالی نباید در اولویت اول ما در زندگی باشند، من می‌گویم پول نقش مهمی را بازی می‌کند و ما نیاز داریم آنچه در آن هست را ببینیم: یک ابزار.

یک از دوستانم گفت: “پول همه‌چیز نیست، اما مانند اکسیژن اهمیت دارد!”


جمعه 96 اسفند 11 , ساعت 7:56 عصر

 رویدادهای ساده‌ی گذشته عجیب و هیجان‌انگیز به‌نظر برسند.

راندا برن در کتاب معجزه‌ی شکرگزاری، از خواننده می‌خواهد که در یک تمرین 28 روزه، داشته‌های خود را روزانه بنویسد و برای داشتن آنها، سپاسگزاری کند. انجام این تمرین ساده به یک معجزه ختم می‌شود.
3. با یک غریبه گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشید

دانشمندان رفتارشناسی در پژوهشی، به دو گروه از افرادی که روزانه از تِرَن شیکاگو استفاده می‌کردند، کارت‌ هدیه‌ی 5 دلاری استارباکس دادند. از یک گروه خواسته شد که در ازای دریافت کارت هدیه، بایستی با یکی از غریبه‌های داخل قطار گفت‌وگویی را آغاز کنند (این شرط برای گروه دوم وجود نداشت). گروه اول با اینکه فکر می‌کردند تنهایی و سکوت برای‌شان بهتر است، بعد از پایان پژوهش احساس بهتری نسبت به گروه دوم داشتند.

در یک پژوهش مشابه از مشتریان استارباکس خواسته شد تا در ازای دریافت کارت هدیه‌ی 5 دلاری، با صندوق‌دار گپ‌و‌گفتی داشته باشند. نتایج هر دو پژوهش یکسان بود و نشان داد ارتباط برقرار کردن با دیگران موجب افزایش شادی می‌شود.
4. گفت‌وگوهای‌تان پیرامون موضوعات معنادار باشد



تقویت حافظه برای درس خواندنتا به اینجا دیدیم که یک گفت‌وگوی کوتاه و مثبت چه نتیجه‌ای دربردارد. اگر بار معنایی گفت‌وگوی ما بیشتر باشد، احساس ما نیز بهتر خواهد شد.

در پژوهشی، به‌مدت 4 روز، مکالمات 80 نفر بررسی شد. یافته‌ها نشان داد افرادی که مدت‌زمان کمتری را در تنهایی سپری می‌کردند و زمان بیشتری را به گفت‌وگو با دیگران اختصاص می‌دادند، شادتر هستند.

اما محققان دریافتند که هرچه مکالمات پربارتر و مفیدتر باشد، به افزایش شادی و احساس بهتر در فرد کمک می‌کند.
5. به حومه‌ی شهر بروید

کارهای کوچکی که فکر نمی‌کردید شما را خوشحال‌تر کنند- زندگی در حومه‌ی شهرها

این روزها به‌دلیل شرایط بد جَوی و ترافیک‌های سنگین در سطح شهرهای بزرگ، شاید نیاز چندانی نباشد تا از فواید و مزایای زندگی در حومه‌های شهرها بگوییم، چراکه همه به‌خوبی می‌دانیم حومه‌های شهری به‌دلیل آب‌وهوای بهتر و دور بودن از هیاهوی شهر، یکی از مقصدهای تفریحی در آخر هفته هستند.

مطالعات زیادی نشان می‌دهند که زندگی در حومه شهرها و ارتباط داشتن با افراد محلی، باعث افزایش حس شادی می‌شود.
6. آهنگ غمگین گوش کنید


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ