سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جانها، طبیعت های بدی دارند و حکمت است که از آنها باز می دارد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:44 عصر

تقویت حافظه قوی برای درس خواندن و یا به صورت کلی بستگی به سلامت و سلامت مغز شما دارد. چنین چیزی به عنوان حافظه بد وجود ندارد، و هر کسی می تواند حافظه خود را تقویت کند، تا زمانی که از دست دادن حافظه به عنوان یک وضعیت پزشکی رنج می برید.

اگر می خواهید سبب تقویت حافظه خود شوید، تعدادی از راهکارها وجود دارند که می توانید انجام دهید. یک حافظه قدرتمند می تواند به شما در مدرسه، شغل و زندگی کمک کند.  تقویت حافظه کمک می کند تا سریع تر یاد بگیریم، و یادگیرندگان همیشه در الویت هستند و پول و مزایای بیشتری می گیرند.

 

جدول محتوای راه های تقویت حافظه:

برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

برای تقویت حافظه چه بخوریم

تقویت حافظه برای درس خواندن

بهترین داروی تقویت حافظه

برای تقویت حافظه چه باید کرد

برای تقویت حافظه چه باید کرد ( راه های تقویت حافظه )

راههای تقویت حافظه به صورت های گوناگون و با توصیه های مختلفی از طرف متخصصان انجام شده است. به طور کلی شما اگر بدانید برای تقویت حافظه چه باید کرد می توانید با تغییرات کوچکی در سبک زندگی خود به یک حافظه قوی دست یابید.

در واقع شما با دانستن این نکات کوچک اما کاربردی می توانید در طولانی مدت نتایجی بگیرید که تفاوت محسوس و قابل ملاحضه ای در تقویت حافظه شما خواهد داشت.

 

برای اینکه بدانیم چگونه حافظه را تقویت کنیم لازم است از نکات زیر مطلع باشیم:

 

1 . درمان فراموشی و تقویت حافظه با ورزش

ورزش مغز شما را تشویق می کند تا با ایجاد تحریک سلول های عصبی، با تقویت اتصالات و حفاظت از آنها از آسیب، به ظرفیت مطلوب کار کند.

سلول های عصبی در طول تمرین، پروتئین های شناخته شده به نام های نوروتروف را آزاد می کنند. به طور خاص، فاکتور نوروترفیک مغز (BDNF)، باعث ایجاد بسیاری از مواد شیمیایی دیگر است که سلامتی عصبی را افزایش می دهد و به طور مستقیم از توابع شناختی، از جمله یادگیری بهره مند می شود.

تحقیقات سال های اخیر که در مورد میمون ها منتشر شده در علوم اعصاب همچنین نشان داد که ورزش منظم نه تنها جریان خون را به مغز بهبود می بخشد، بلکه باعث شد تا میمون ها دو بار به سرعت به عنوان میمون های بدون تمرین یاد بگیرند.

برای به حداکثر رساندن تمرینات، یک برنامه جامع را پیشنهاد می شود که شامل تمرینات پرش با شدت بالا، تمرین قدرت، کشش همراه با حرکت متناوب منظم است.

راههای تقویت حافظه

2 . توقف انجام همزمان چند کار باهم

چند وظیفه ای بودن و انجام همزمان چند کار ممکن است شما را آهسته کند، شما را به اشتباهات گرفتار و فراموشی را زیاد کند.

تحقیقات نشان می دهد که شما در حقیقت حدود هشت ثانیه نیاز دارید تا یک تکه اطلاعات را به حافظه خود برساند. بنابراین اگر شما در حال صحبت کردن با تلفن خود هستید و کالاهای خود را در هنگام حمل کلید های خود قرار داده اید، به خاطر آوردن جایی که آنها را گذاشته اید کمی مشکل تر خواهد شد.


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:40 عصر


 
3. فکرِ زود ثروتمند شدن را از سرتان بیرون کنید-راز موفقیت

«کسب‌وکاری راه نیندازید که هرکس دیگری هم مشغول انجام آن است، به‌دنبال کسب‌وکاری نروید که در ظاهر پول زیادی نصیب‌تان می‌کند، کسب‌وکاری راه بیندازید که به آن علاقه دارید.»

از نقل قول بالا به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که صرفا با مُد روز حرکت کردن یا تقلید از دیگران نتیجه نخواهد داد. گذشته از این، به‌عنوان کسی که دوست دارد کارآفرین شود، باید محیطی خلق کنید که به‌جای وابستگی به یک «فرد»، به «گروه» وابسته باشد، گروهی که در راه رسیدن به یک هدف مشترک با جان و دل تلاش می‌کند.
راز موفقیت  کسب‌  و کار  مایکل دل
 
4. تحول واقعی ایجاد کنید-راز موفقیت

«برای ایجاد تحول واقعی در صنعت فناوری اطلاعات، یا باید کاری انجام بدهید که هیچ‌کس قبلا انجام نداده است یا باید کار را به شیوه‌ی بسیار بهتری انجام بدهید.»

کل اعضای دپارتمان فروش و بازاریابی، باید ذهنیتی نوآورانه داشته باشند. هرکدام از محصولات اَبَرشرکت دل، نشانه‌ای از نبوغ مایکل دل است. شما با تحقیق در بازار می‌توانید نیازهای بازار را پیش‌بینی کنید و بفهمید که چطور می‌توان خلأ را با محصولی نوآورانه پر کرد.

 
5. به همه‌ی افراد سازمان‌تان مسئولیت‌هایی بسپارید-راز موفقیت

«اگر سعی دارید همه چیز را خودتان کنترل کنید، باد بدانید که خود را محدود خواهید کرد. اینکه تمام تصمیم گیری های سازمان را به مرکز شرکت یا یک شخص واگذار کنید، اشتباه بزرگی است.»

مایکل دل می‌داند که مسئولیت‌پذیریِ همه‌ی افراد شرکت چقدر مهم است. یک شخص، حتی اگر مالک شرکت هم باشد، به‌تنهایی نمی‌تواند همه چیز را تحت کنترل خود داشته باشد. رمز موفقیت مایکل دل این است که کارمندان او از خودش باهوش‌تر هستند و دل درمورد هر مسئله یا مشکلی با آنها حرف می‌زند. او به این شیوه می‌تواند بزرگ‌ترین مشکلات را در عرض چند روز حل کند.

 
6. به یاد داشته باشید شکست، پلی به‌سوی موفقیت است-راز موفقیت

«سعی کنید از شکست نهراسید. با شکست، همه چیز خواهید آموخت.»

با اینکه به‌طورکلی شکست چندان خوشایند نیست، اما مایکل دل طور دیگری می‌اندیشد. او به کارمندان خود مخصوصا تیم تحقیق و توسعه آزادی داده است تا بتوانند ایده‌های جدیدی ارائه کنند. اگرچه هزینه‌ی تحقیق و توسعه هنگفت است، اما با صرف این هزینه، می‌توان به ایده‌ی جدیدی رسید که کاملا از پشتوانه‌ی داده‌ای برخوردار است. بر همین اساس خواهید توانست محصول یا خدمت خود را ارائه کنید.

 
7. همیشه در حال یادگیری باشید-راز موفقیت

 

یادگیری مداوم، عادتِ تمامِ رهبران و نوآوران بزرگ دنیاست. مایکل دل هم از این قاعده مستثنی نیست و همیشه سعی می‌کند هنگام کارها و فعالیت‌های روزانه، چیزهای جدیدی یاد بگیرد. دل از شرکت‌هایی که مورد تحسینش بودند بازدید می‌کرد تا بتواند درمورد نحوه‌ی کار آنها نکاتی بیاموزد و جنبه‌ی جدیدی را در اَبَرشرکت خود بگنجاند. این‌گونه موفق شد دل را به شرکتی بدل کند که همواره از ایده‌های جدید استقبال می‌کند.

 
8. بین خانواده و کارتان تعادل برقرار کنید-راز موفقیت

تعهد به خانواده راز موفقیت

«من فکر می‌کنم که توازن بخشیدن به زندگی، یک اولویت است. خانواده برای من بسیار مهم است. به همین دلیل اگر به برنامه‌ی کاری من نگاه کنید، می‌بینید یکی از چیزهایی که مدت‌ها قبل آموخته‌ام این است که کار کردن در طول هفته حدومرزی دارد.»


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:39 عصر

وقتی مسیری را که مایکل دل برای موفقیت طی کرده است در نظر بگیریم، به‌راحتی می‌توانیم شخصیت و نگرش او را تصور کنیم. رؤیای مایکل، تأسیس یک شرکت کامپیوتری بزرگ هم‌طراز با IBM ،HP و Compaq بود. اما در این دنیا، موفقیت بدون هزینه و با راحتی به‌دست نمی‌آید. برای رسیدن به موفقیتی نظیر موفقیت مایکل دل، واقعا باید تلاش کرد. اگر شما هم دوست دارید با راز موفقیت مایکل دل بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

«برای دستیابی به موفقیت، نیازی نیست نابغه باشید یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشید، فقط به یک برنامه و یک رؤیا نیاز دارید.»

مایکل دل با تأسیس شرکتی به نام «PC`S Limited» برای تحقق رؤیای خود کارش را آغاز کرد. در سال 1992، دل جوان‌ترین مدیرعامل 500 شرکت برتر دنیا بود. این راز موفقیت بزرگی بود اما برای او چندان رضایت‌بخش نبود. مایکل دل آن‌قدر تلاش کرد تا در سال 2001، اَبَرشرکت دل توسط Compaq به‌عنوان برترین ارائه‌کننده‌ی سیستم‌های کامپیوتری در دنیا انتخاب شد. در سال 2016، دل با EMC ادغام شد تا «Dell Technologies» را راه‌اندازی کند. این حرکت، بزرگ‌ترین ادغام فناوری در تاریخ نام گرفته است.

تمام موفقیت‌هایی که دل در این سال‌ها به‌دست آورده است، کارآفرین بالقوه‌ای را که در نهاد همه‌ی ما وجود دارد، به پرسیدن این پرسش برانگیزاند که چطور می‌توان به این همه راز موفقیت دست یافت؟ چطور می‌توان این‌قدر پُرکار و فوق‌العاده بود؟ برای پاسخ به این پرسش، فهرستی از رازهایی را که در پشت موفقیت دل قرار دارند، برای‌تان فراهم کرده‌ایم.

 
1. کارهایی انجام بدهید که منجر به موفقیت‌تان می‌شوند-راز موفقیت

«خیلی چیزها باعث موفقیت می‌شوند. من نمی‌خواهم فقط به کارهایی بپردازم که خودم دوست دارم. می‌خواهم کارهایی انجام بدهم که باعث موفقیت شرکت می‌شوند.»

این هم نمونه‌ی دیگری از روش مایکل دل است. او با بهره‌گیری از هوش بازاری و تمرکز بر فعالیت‌هایی که باعث تقویت شایستگی‌هایش می‌شوند، هرگز در برابر مشکلات جا نزد و این اولین رمز موفقیت است. با تحلیل مداوم بود که مایکل دل توانست اولین طیف چاپگر را به بازار عرضه کند.

 
2. به‌دنبال علایق واقعی‌تان بروید-راز موفقیت

«من معتقدم که شما باید چیزی را دنبال کنید که واقعا عاشقش هستید. باید به‌دنبال علایق خودتان بروید نه دیگران.»

برای اینکه به موفقیتی مانند موفقیت دل دست یابیم، ابتدا باید ایده‌ای داشته باشیم و سپس محیطی را خلق کنیم که ایده‌مان در آن جوانه بزند و شکوفا شود.


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:37 عصر

تلاش برای موفقیت در راستای پیروی از استاندارد یا تعریف دیگران ممکن است باعث شود شما تحسین دیگران را برانگیزید و درنظر دیگران یک فرد موفق تجلی کیند، اما آیا دراحساس شخصی  خود تان هم خود را موفق می دانید واحساس رضایت دارید؟


اگر میخواهید به سطحی از موفقیت برسید که باعث احساس آرامش شما شود، من شما را تشویق می کنم که در حال حاضر به یک تعریف شخصی از موفقیت خود بنویسید.
فکر می کنید که چه چیزی از لحاظ مالی و احساسی موفقیت آمیز است؟. چه نوع روابطی روابط مناسبی برا ی شما است؟ هنگامی که برخی از موفقیت ها را در این زمینه ها به دست آورید، زمان، پول و انرژی خود را چگونه صرف خواهید کرد؟

مقالات مرتبط: موفقیت شخصی | هفت قانون معنوی موفقیت | ده راز موفقیت افراد ثروتمند | موفقیت ورزشی | کارافرینان موفق | موارد موفقیت بیشتر | خانواده شاد و موفق

2-درک  و مفهوم معنی موفقیت برای شما روشن است

 

درک ومعنی موفقیت برای شما روشن می شود
 

اگر مفهوم موفقیت شخصی برای شما روشن  است، امروز اولین قدم را بردارید. تعریف شخصی خود از موفقیت را درک کنید و آن را بنویسید. من قول می دهم که شما فورا موفق خواهید شد .موفقیت یک مفهوم چند منظوره و شخصی است. با تعریف آنچه که این مفهوم را به شما نشان می دهد شخصا و با اتخاذ زمان برای نوشتن آن، شما به طور خودکار حرکت خود را در جهت موفقیت شروع کرده اید...
3-موفقیت واقعی چیست؟


چهارشنبه 96 اسفند 9 , ساعت 8:36 عصر

می بینید، موفقیت شخصی در اشکال مختلف ظاهر می شود و مفهومی که شما از موفقیت دارید ممکن نیست که شبیه تعریف من از موفقیت باشد. اگر می خواهید در زندگی خود موفق باشید، نخستین کاری که باید انجام دهید این است که زمان تصمیم گیری دقیقا همان چیزی باشد که "به معنای موفقیت شماست. هرگز فکر نکنید که دیگران چه معنایی ازموفقیت دارند، بلکه باید بدانید برای شما چه معنایی دارد؟

برای بعضی از مردم، موفقیت در این است که، پول زیادی را به دست آوریم. در واقع جامعه به نظر می رسد کل مفهوم موفقیت را در درجه اول بر اساس میزان پولی که یک فرد کسب می کند، بنا نهاده است. بسیاری از افرادی که به اصطلاح موفق هستند در زندگی شخصی خود بسیار ناراضی هستند. بنابراین، ما باید ازخود بپرسیم...


انسان دارای ابعاد متفاوتی است که برای رسیدن به موفقیت باید تمام فاکتورهای خود را پیشرفت دهد یک فرد صرفا با پرورش یک بعد وجودی خود موفق محسوب نمی شود بلکه باید تمام زوایای وجودیش را پرورش دهد تا به هدف نهایی خود در زندگی برسد.
انسان باید دارای باورهای مثبت باشد و همیشه خود را فردی ببیند که آرزو دارد باشد.افکار منفی فرد را از رسیدن به خواسته ها و اهدافش دور می کند.این افکار از کودکی درون ذهنمان لانه کرده و ما را به سمتی پیش می برد که نمی خواهیم. باورهای ما از کودکی ساخته شده و اگر می خواهیم زندگیمان تغییر کند ابتدا باید باورهایمان را تغییر دهیم.
1-چه چیزی درنظر ما موفقیت است؟

 درک ومعنی موفقیت برای شما روشن می شود

تعریف شخصیتان از موفقیت را بنویسید
 

داشتن یک تعریف شخصی از موفقیت به معنی موفقیت شماست، و سپس تنظیم اهداف به ترتیب، تنها راه ایجاد موفقیت است.


<   <<   6   7      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ